Us demanem que us posicioneu respecte les percepcions que us proposem tot seguit, segons el vostre grau d’acord o desacord.
SABIES QUE...
El 22% dels desplaçaments interns i el 34% dels relacionats amb l’exterior es fan amb vehicle privat.
I que... el model de circulació amb vehicle privat de Badalona és força simètric: amb una intensitat de circulació màxima en hora punta de matí (de 08:00 a 09:00), i un segon moment de gran intensitat en hora punta de tarda (de 18:00 a 19:00)
4.1 Manca de connectivitat a la xarxa principal de la ciutat: l’absència de calçada lateral de la C-31 entre la Morera i Sant Crist de Can Cabanyes (sentit Barcelona) provoca una sobrecàrrega en la demanda de vies paral•leles.
4.2 La resta de la xarxa interna està força articulada, estructurada en eixos longitudinals i transversals, si bé puntualment l’eix de la C-31 esdevé un obstacle a nivell intern per a la mobilitat entre l’àmbit interior i litoral de la ciutat.
a badalona tenim carrers massa estrets. S'hauria d'incentivar el transport públic i anar a peu. Estimular els camins escolars i no colapsar la ciutat amb les entrades i sortides de les escoles
Los caminos escolares es una de las soluciones que podría mejorar la circulación en el centro de la ciudad en horas punta. Desde el año 1998 que se empezó a trabajar en el tema el Ayuntamiento ha sido incapaz de llevarlo a la práctica.
S'hauria de tendir a treure la circulació en vehícle privat per la zona centre-progrés-canyadó i progressivament que només s'utilitzin els grans eixos vials i no es circuli en carrers estrets. Però això evidentment amb les polítiques actuals i influencia de l'opinió-vot no serà mai possible.
4.4 S’han detectat aspectes a millorar en el sistema de senyalització orientativa, sobretot pel què fa als itineraris d’entrada i de sortida de la ciutat.
La señalización dentro de la ciudad no se adapta a la Ley de Seguridad Vial (colores, distancia de colocación y formato).
Hay una carencia de información de orientación importante: entre barrios, ciudades colindantes, centro de ciudad, instalaciones deportivas, monumento, parques…etc.
Se está fomentando por toda la ciudad erróneamente el uso de los semáforos intermitentes, provocando un HÁBITO incorrecto en una gran parte de los conductores
Totalment d'acord. En el tema entrades/sortides es veu clarament amb els guiris que van cap a Barcelona i travessen Badalona per dins de punta a punta sense saber que aquest tram de l'autopista és gratuït i els porta directes. Malgrat no sigui el moment de fer propostes, la faig per si no me'n recordo. Proposo que a l'entrada a BDN pel Manresà, hi hagi un estacionament informatiu per a turistes en diferents idiomes. I que en els panells se'ls informi clarament dels serveis/atractius que els ofereix BDN, i que si no es volen quedar, indicar-los la ruta directa a BCN sense haver de passar pel centre. A més a més proposo que si tenim lloc (prop del port, o a la zona del Manresà, o cap a muntanya), fer una zona gratuïta per a autocaravanes, on també hi hauria info d'on poden anar a comprar, què poden fer a la ciutat...
La connectivitat amb l'exterior hauria de tendir cap a la B-20, i la C-31 transformada que sigui només per mobilitat interior, cal eliminar aquesta gran barrera.
D'acord, però també tenen els seus contres, ja que com a vies ràpides d'accés a BCN, ens tallen la ciutat pel mig. No només teníem l'autopista des d'abans de la democràcia, sinó que també ens van colar la B20 ja en plena democràcia, fa dos dies. Cal que defensem més la nostra ciutat en l'àmbit metropolità i que la gran urbe de BCN no ens faci petits i insignificants en aquests temes d'infraestructures metropolitanes
l´hora punta és la que més dificultats presenta a la majoria per que és quan més persones circulen i per tant la que cal resoldre.
Exemple el tram de Marti Pujol a l´estació és més ràpid fer-lo a peu que en transport (public o privat)en hora punta- de pena!
Al centre a vegades també es col·lapsa fora d'hores punta per qualsevol insignificància (una petita obra, uns autocars aparcats, cotxes en doble fila, ...). I en hores punta (sobretot horaris escolars) a vegades es formen uns bons "cacaus"
La gran majoria de les escoles es troben al centre i l' accès amb cotxes pels nens que tenen mobilitat reduida o els pares que hem de sortir corrents per arribar a la feina es complicat, sobre tot al d' alt de la vila on els veïns fan tot ho impossible per possar trabas i no poguer accedir a les escoles. Si algun dia passes quelcom i no pugui accedir-hi una ambulància l' ajuntament haurà de donar respostes de per qué carrers com el de Barcelona, lladó o fluvià no hi lloc per aturar-se?
Algú sap si la farmàcia VIAYNA de President Companys té un dret especial per permetre que els seu clients aparquin en un carril de circulació? Em sembla que és un cas únic d'ocupació permesa de calçada sense que hi hagi cap sanció. Els conductors de la TUSA fan autèntics equilibris per utilitzar la parada que hi ha allà tot i esquivant els cotxes dels clients de la farmàcia
Totalment d'acord Joan Talarn. Els que passem en bicicleta, etc.. també ho patim. És impresentable, espero que almenys paguin impostos per recepta subministrada.
Les acumulacions de pares en les entrades a les escoles, és tremenda i hi ha solucions. Només cal voluntat.
Suposo que la reglamentació i la sanció acostuma a ser la fórmula per grans problemes com aquests...
Com he comentat en el punt anterior, fora dels horaris punta, qualsevol petita anomalia (provocada moltes vegades pels propis conductors) pot crear congestió a les vies principals del centre
Hay que implantar los caminos escolares y crear una red de estacionamientos donde los conductores puedan dejar a los pasajeros de una forma segura y sin colapsar el centro de la ciudad. La implantación debe hacerse por conciencia de los usuarios no por obligación y eso requiere tiempo (llevamos mucho perdido) y desarrollar programas específicos.
Caldria analitzar millor aquest cas, ja que és el principal generador de sobrecàrregues. Potenciar els camins escolars és una opció a seguir, però cal analitzar per què els pares utilitzen el cotxe per dur els nens a l'escola (perquè viuen lluny i no tenen bona connectivitat amb TPT públic, perquè tot seguit van a la feina, per...). També cal analitzar com es fan els estacionaments: Apart de minimitzar els cotxes, cal trobar fórmules que permetin fer aquests estacionaments als que realment ho necessiten sense pertobar la resta de trànsit ni vianants
les rotondes funcionen bé a tot arreu, però aquí no perque o no n'hi ha (on és la de la riera canyadó?) o perque estan semaforitzades. Els temps dels semàfors sempre són massa llargs, i no hi han carrers amb semàfors sincronitzats.
És impressionant que hi hagin semàfors en rotondes quan per concepte és el que volen evitar. A més, els urbanistes de la ciutat han fet l¡esforç de intentar atravessar-les a peu i no córrer el perill de cotxes-busos que invaeixen els pasos zebra o que no senyalitzen els girs dintre quan vas en bicicleta ?
En vies ràpides, una vegada superat un petit embús, la tendència és a córrer tot seguit. Exemples: baixada Martí Pujol en diferents trams; Anselm Clavé passat l'embús de Via Augusta, si bé ara no tant amb la nova urbanització, pagant-ho amb un increment de contaminació acústica (rodament sobre llambordeta); Sant Bru una vegada superada la zona d'alta intensitat de Francesc Layret...
També veure un semàfor verd a lo lluny et fa córrer més per mirar de passar-lo encara en verd (o en carbassa...)
Concienciación de los ciudadanos, educación...Lo dicho, los ciudadanos son la parte más importante del Plan de Movilidad. Pero también se debe hacer investigación de los accidentes a nivel de infraestructura y señalización.
Si ho diuen els estudis, entenc que és així. I tal com va la gent, podria encara ser molt més elevat. A vegades sembla que no hi ha més accidents perquè Déu no ho vol...
Principalment crec que els culpables som els propis conductors, ciclistes, vianants. És un tema d'educació, civisme, ...
4.12 En relació amb l’exterior, congestió d’entrada i de sortida de la C-31 en sentit Barcelona, i Sant Adrià de Besòs, en hora punta de matí i de tarda.
4.13 La connexió mitjançant vies interurbanes d’alta capacitat entre Badalona i el Vallès es fa a través del nus de la Trinitat. Cal millorar aquesta connexió per facilitar les relacions de mobilitat amb el Vallès (prop de l’11% de la mobilitat total amb l’exterior).
Quin Vallès? La gent que va a treballar a Granollers i voltants també utilitzen l'opció de la C-31 direcció Mataró i passar pel túnel de Parpers.
Si estem parlant del túnel de la B-500, potser caldria donar-li una nova pensada en la situació actual (crisi econòmica, energètica, problemes derivats de la política del vehicle privat...)
Estic indignada pel tema de l' accessibilitat al d' alt de la vila, trobem moltes barreres arquitectoniques, el pont que uneix Bufalà amb el centre i tots els serveis ajuntaments, serveis sanitaries CAP President companys, escoles no funciona l' ascensor fa un any i no tenim resposte de l' ajuntament, accedir-hi en cotxe es missió impossible perque així s' els hi permet als quatre que viuen a carrers com lladó, barcelona on s' ha restringit l' accesibilitat en cotxe per aturar-se, que passe que els impostos que pagem els ciutadans de Badalona només es fan servir al Centre de la Vila???????????
Written by yolanda at 09 / 03 / 2011
Reconec que es dificil d' articular la mobilitat amb cotxe particular tenint en compte la quantitat de cotxes que es mouen.He respost amb un d' acord a la facilitat de les rotondes que millorar la mobilitat.Per això no entenc les dificultats que ens estan posant per fer una rotonda a nivell del Barri de Canyadó.Portem anys i panys demanant-la.L'Ajuntament està esperant que els constructors puguin tornar l' epoca de les vaques grosses per comenár a construir els pisos i pagar la rotonda?
Written by rosa maria at 10 / 03 / 2011
Hi ha que millorar el tema de l'icompliment dels límits de velocitat, sobre tot a les zones 30 i vies com els laterals de l'autopista i les avenides com per exemple la Via Augusta.
Written by juanjose at 10 / 03 / 2011
La administración debe clasificar en toda la ciudad, qué vías son de comunicación interurbana, qué vías tienen un interés de prioridad de comunicación interior y qué vías secundarias se pueden convertir en zonas 30. A partir de aquí se deben urbanizar de forma diferente y señalizarlas convenientemente para su cometido.
LA CIUDAD TAMBIËN DEBE EDUCAR
Written by adevic at 11 / 03 / 2011
A Badalona ens varem comprometre a reduir els gasos contaminants. La circulació de vehicles, tinc entés, és la principal font de CO2. Fem el que fem no guanyarem res, amb les autopistes que ens travessen? O reduint la circulació millorariem la qualitat ambiental (contaminació i acústica) dels carrers?
Written by ramon massip at 12 / 03 / 2011
Hi ha diverses zones, per exemple el Port o el Tanatori, que tenen dificil accés, tant en vehicle privat com a peu, en bici i en transport públic. Sense accessibilitat, de quina mobilitat parlem?
Written by ramon massip at 12 / 03 / 2011
Vehícles privats, cada cop menys i per a usos puntuals. Aquest hauria d'ésser l'objectiu dintre el PMU. Substitució per a tota mena de transport més sostenible i de masses o VAO.
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011
En general les polítiques haurien d'anar en sentit restrictiu del vehicle privat. Apujar els preus de la gasolina i de l'impost de circulació per poder invertir en transport públic. No es tracta de fer me´s carreteres perquè puguin passar més cotxes. L'exemple és l'autopista C-31, després es va fer la B-20, ara es vol fer la B-500. Té algun sentit tot això? Si continuem així al Barcelone`s ens ofegarem en la nostra pròpia merda. A més, els conductors privats es creuen que tenen més dret qe els que no tenen vehicle i molts són prepotents.
Written by Alfons Lasso Rojas at 13 / 03 / 2011
La señalización dentro de la ciudad no se adapta a la ley de Seguridad Vial (colores i formatos).
Urbanísticamente la administracion no tiene claro sobre qual es una via de comunicacion interurbana, vía urbana con prioridad de comunicación i el resto.
Falta reñalización de orientación y comunicación entre barrios y otras poblaciones.
Se está fomentando erroneamente el uso de los semáforos intermitentes, provocando un hábito incorrecto en una gran parte de conductores.
No se hace una investigación de los accidentes a nivel de infraestructura.
Falta de zonas de estaconamiento (gratis) o con un minimo coste en sitios estratégicos de la ciudad.
Written by José Maria Navarro at 13 / 03 / 2011
Aabar de ealizar los laterales de la C-31 ya que esto supondría menos tráfico para el centro, vía Augusta i adjacentes.
Written by Albert Borràs at 13 / 03 / 2011
Restringir i reduir el vehicle al nucli urbà per fer ciutats més habitables com ja han fet més de 15 ciutats europees.
Written by Alfonso Moya at 13 / 03 / 2011
Les zones 30 no cal marcar-els, ja que és impossible circulara major velocitat, si e´s un conductor prudent, la resta continuaran igual.
Els pàrquing dissuasoris combinats amb el trnasport públic serien una bona mesura per descarregar el transport públic privat de els grans poblacions.
Els elevats índex d'accidentabilitat són deguts la major part a imprudències tant dels vianants com dels conductors per un igual. A majormobilitat major risc d'accidents, o no?
La congestió és provocada per la manca dun bon servei públic de mobilitat, i la mancança política per invertir i solucionar aquest problema.
Written by Miquel Navarro at 13 / 03 / 2011
Pel que veig a la síntesi de la pre-diagnosi, els comptatges de vehicles es van fer al juny de 2010. Ja es cita que les obres que hi havia en aquells moments (sobretot al voltant de Pompeu Fabra) podien influir en els resultats. Però no veig que es citi res en relació a l'efecte de les escoles. Al juny moltes ja fan jornada intensiva i vacances cap al 20 i pico. Potser per això els tècnics han estat benèvols amb els efectes dels centres escolars sobre el trànsit.
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011
No s'ha analitzat la implantació i preparació pels vehicles elèctrics?
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011
En referencia a las velocidades elevadas, en especial en las nuevas zonas 30, es un cachondeo en el barrio Canyado.
Written by Joan Arqué at 16 / 03 / 2011
Les rotondes amb semàfors a les sortides no funcionen correctament.
No es respecten els passos de vianants sobretot daant d'algunes escoles.