PMU Badalona. Bloc 4: Vehicle privat
View the results for this forum   
You are viewing the results organized by item number. Order items by level of agreement.   

4.1    Manca de connectivitat a la xarxa principal de la ciutat: l’absència de calçada lateral de la C-31 entre la Morera i Sant Crist de Can Cabanyes (sentit Barcelona) provoca una sobrecàrrega en la demanda de vies paral•leles.

(65 / 82%)

(5 / 6%)

(9 / 11%)
   
 
 Number of assessments : 79

Comments (3)
I així estem de fa anys. Cal possar-hi sol.lució. I a més cal buscar vies alternatives.p.ex.l'av.dels vents.
Written by Cesc at 05 / 03 / 2011

Una promesa incumplida desde el año 1992. Lamentable.
Written by adevic at 11 / 03 / 2011

una via tan important com el lateral, no hauria de vincular-se a l'edificació d'habitatges.
Written by eslogi at 11 / 03 / 2011


4.2    La resta de la xarxa interna està força articulada, estructurada en eixos longitudinals i transversals, si bé puntualment l’eix de la C-31 esdevé un obstacle a nivell intern per a la mobilitat entre l’àmbit interior i litoral de la ciutat.

(40 / 51%)

(25 / 32%)

(10 / 13%)

(4 / 5%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (6)
a badalona tenim carrers massa estrets. S'hauria d'incentivar el transport públic i anar a peu. Estimular els camins escolars i no colapsar la ciutat amb les entrades i sortides de les escoles
Written by jsoleramigo at 06 / 03 / 2011

tptalment d'acord
Written by AnnaP at 06 / 03 / 2011

d'acord
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011

Los caminos escolares es una de las soluciones que podría mejorar la circulación en el centro de la ciudad en horas punta. Desde el año 1998 que se empezó a trabajar en el tema el Ayuntamiento ha sido incapaz de llevarlo a la práctica.
Written by adevic at 11 / 03 / 2011

S'hauria de tendir a treure la circulació en vehícle privat per la zona centre-progrés-canyadó i progressivament que només s'utilitzin els grans eixos vials i no es circuli en carrers estrets. Però això evidentment amb les polítiques actuals i influencia de l'opinió-vot no serà mai possible.
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011

No saps com, però tard o d'hora acabes circulant pel centre, tots els camins sembla que t'hi portin.
Written by joanantoja at 13 / 03 / 2011


4.3    Tendència positiva cap a la pacificació de la ciutat amb l’increment progressiu de les zones 30.

(52 / 66%)

(18 / 23%)

(2 / 3%)

(7 / 9%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (3)
La tendència es lenta, cal fer-ho a tots els carrers secundaris.
Written by Cesc at 05 / 03 / 2011

d'acord amb en cesc. Hi ha moltas gent que es creu que les zones 30 són "parides" de ecologistes. S'ha de fer pedagogia
Written by jsoleramigo at 06 / 03 / 2011

cal fer-ho
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011


4.4    S’han detectat aspectes a millorar en el sistema de senyalització orientativa, sobretot pel què fa als itineraris d’entrada i de sortida de la ciutat.

(59 / 75%)

(8 / 10%)

(2 / 3%)

(10 / 13%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (4)
I en la millora de les plaques dels carrers, es una bergonya.
Written by Cesc at 05 / 03 / 2011

Trobem a faltar senyalització pels cotxes que indiqui proximitat dels instituts Isaac Albéniz, Pompeu Fabra i Pau Gargallo.
Written by ampaisaacalbeniz at 08 / 03 / 2011

La señalización dentro de la ciudad no se adapta a la Ley de Seguridad Vial (colores, distancia de colocación y formato). Hay una carencia de información de orientación importante: entre barrios, ciudades colindantes, centro de ciudad, instalaciones deportivas, monumento, parques…etc. Se está fomentando por toda la ciudad erróneamente el uso de los semáforos intermitentes, provocando un HÁBITO incorrecto en una gran parte de los conductores
Written by adevic at 11 / 03 / 2011

Totalment d'acord. En el tema entrades/sortides es veu clarament amb els guiris que van cap a Barcelona i travessen Badalona per dins de punta a punta sense saber que aquest tram de l'autopista és gratuït i els porta directes. Malgrat no sigui el moment de fer propostes, la faig per si no me'n recordo. Proposo que a l'entrada a BDN pel Manresà, hi hagi un estacionament informatiu per a turistes en diferents idiomes. I que en els panells se'ls informi clarament dels serveis/atractius que els ofereix BDN, i que si no es volen quedar, indicar-los la ruta directa a BCN sense haver de passar pel centre. A més a més proposo que si tenim lloc (prop del port, o a la zona del Manresà, o cap a muntanya), fer una zona gratuïta per a autocaravanes, on també hi hauria info d'on poden anar a comprar, què poden fer a la ciutat...
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.5    En relació amb l’exterior, la C-31 i la B-20 (ambdues vies d’alta capacitat) confereixen a la ciutat un elevat índex de connectivitat.

(51 / 65%)

(19 / 24%)

(3 / 4%)

(6 / 8%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (6)
la b-20 no lo se pero la C-31 no conecta con nada solo impide ya que parte BADALONA en 2 (lo dicho tendria que desparecer.
Written by nitus at 05 / 03 / 2011

la connectivitat ràpida només la garanteixen cap a BCN i Maresme
Written by rogermelcior at 05 / 03 / 2011

La B-500 pot ser positiva, però seria millor que es fes pel corredor delBesos i per tren
Written by jsoleramigo at 06 / 03 / 2011

el metro fa les coses més fàcil amb sant adrià i santa coloma
Written by jsoleramigo at 06 / 03 / 2011

La connectivitat amb l'exterior hauria de tendir cap a la B-20, i la C-31 transformada que sigui només per mobilitat interior, cal eliminar aquesta gran barrera.
Written by Ricard at 09 / 03 / 2011

D'acord, però també tenen els seus contres, ja que com a vies ràpides d'accés a BCN, ens tallen la ciutat pel mig. No només teníem l'autopista des d'abans de la democràcia, sinó que també ens van colar la B20 ja en plena democràcia, fa dos dies. Cal que defensem més la nostra ciutat en l'àmbit metropolità i que la gran urbe de BCN no ens faci petits i insignificants en aquests temes d'infraestructures metropolitanes
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.6    A nivell intern, l’índex de saturació del conjunt de les vies en general és baix (destacant algunes excepcions en hora punta).

(21 / 27%)

(29 / 38%)

(20 / 26%)

(7 / 9%)
    
 
 Number of assessments : 77

Comments (3)
l´hora punta és la que més dificultats presenta a la majoria per que és quan més persones circulen i per tant la que cal resoldre. Exemple el tram de Marti Pujol a l´estació és més ràpid fer-lo a peu que en transport (public o privat)en hora punta- de pena!
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011

El centre de la ciutat és un caos a totes hores
Written by gvega at 13 / 03 / 2011

Al centre a vegades també es col·lapsa fora d'hores punta per qualsevol insignificància (una petita obra, uns autocars aparcats, cotxes en doble fila, ...). I en hores punta (sobretot horaris escolars) a vegades es formen uns bons "cacaus"
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.7    Existència puntual de trams amb congestió i/o saturació en hora punta al centre de la ciutat. Ex. C. Martí Pujol; Av. President Companys.

(61 / 77%)

(10 / 13%)

(4 / 5%)

(4 / 5%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (10)
I que pasarà quan vingui el Corte Ingles i els nous Jutjats?. S'ha tingut pressent en aquets estudi?.
Written by Cesc at 05 / 03 / 2011

La gran majoria de les escoles es troben al centre i l' accès amb cotxes pels nens que tenen mobilitat reduida o els pares que hem de sortir corrents per arribar a la feina es complicat, sobre tot al d' alt de la vila on els veïns fan tot ho impossible per possar trabas i no poguer accedir a les escoles. Si algun dia passes quelcom i no pugui accedir-hi una ambulància l' ajuntament haurà de donar respostes de per qué carrers com el de Barcelona, lladó o fluvià no hi lloc per aturar-se?
Written by yolanda at 09 / 03 / 2011

no és una existència puntual de congestió quan passa cada dia- és una existència habitual
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011

els carrers del centre molt sovint estan colaptsats degut a les escoles, aparcaments doble fila, obres, etc
Written by fcarceller at 11 / 03 / 2011

Algú sap si la farmàcia VIAYNA de President Companys té un dret especial per permetre que els seu clients aparquin en un carril de circulació? Em sembla que és un cas únic d'ocupació permesa de calçada sense que hi hagi cap sanció. Els conductors de la TUSA fan autèntics equilibris per utilitzar la parada que hi ha allà tot i esquivant els cotxes dels clients de la farmàcia
Written by joan.talarn at 12 / 03 / 2011

Totalment d'acord Joan Talarn. Els que passem en bicicleta, etc.. també ho patim. És impresentable, espero que almenys paguin impostos per recepta subministrada.
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011

no és tan puntual, sinó que la congestió és bastant general.
Written by ramon massip at 12 / 03 / 2011

Les acumulacions de pares en les entrades a les escoles, és tremenda i hi ha solucions. Només cal voluntat. Suposo que la reglamentació i la sanció acostuma a ser la fórmula per grans problemes com aquests...
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011

No és en hora punta només, és practicament tot el dia
Written by gvega at 13 / 03 / 2011

Com he comentat en el punt anterior, fora dels horaris punta, qualsevol petita anomalia (provocada moltes vegades pels propis conductors) pot crear congestió a les vies principals del centre
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.8    Hi ha sobrecàrregues puntuals del viari a l’entorn dels equipaments escolars en hora punta.

(71 / 90%)

(3 / 4%)

(3 / 4%)

(2 / 3%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (7)
Cal mentalizar a pares/mares que es bo anar a peu.
Written by Cesc at 05 / 03 / 2011

autobus amb T-12 gratuïta seria ideal per al foment del transport en bus de pares i nens
Written by jsan at 08 / 03 / 2011

moltes vegades es porta als nens en cotxe perque hem de sortir corrents a la feina, els que encara tenim feina¡¡¡ 9-03-11
Written by yolanda at 09 / 03 / 2011

no son puntuals son diaries. Cal trobar-hi una solució.
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011

Hay que implantar los caminos escolares y crear una red de estacionamientos donde los conductores puedan dejar a los pasajeros de una forma segura y sin colapsar el centro de la ciudad. La implantación debe hacerse por conciencia de los usuarios no por obligación y eso requiere tiempo (llevamos mucho perdido) y desarrollar programas específicos.
Written by adevic at 11 / 03 / 2011

educa amb els camins escolars (pares i nens)
Written by C Prat at 11 / 03 / 2011

Caldria analitzar millor aquest cas, ja que és el principal generador de sobrecàrregues. Potenciar els camins escolars és una opció a seguir, però cal analitzar per què els pares utilitzen el cotxe per dur els nens a l'escola (perquè viuen lluny i no tenen bona connectivitat amb TPT públic, perquè tot seguit van a la feina, per...). També cal analitzar com es fan els estacionaments: Apart de minimitzar els cotxes, cal trobar fórmules que permetin fer aquests estacionaments als que realment ho necessiten sense pertobar la resta de trànsit ni vianants
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.9    Les rotondes i interseccions urbanes funcionen correctament.

(23 / 29%)

(37 / 47%)

(9 / 12%)

(9 / 12%)
    
 
 Number of assessments : 78

Comments (6)
Es salten molts de semàfors en vermell, sobretot quan l'interseció es amb una via d'alta densitat.
Written by Cesc at 05 / 03 / 2011

ens cal educació
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011

les rotondes funcionen bé a tot arreu, però aquí no perque o no n'hi ha (on és la de la riera canyadó?) o perque estan semaforitzades. Els temps dels semàfors sempre són massa llargs, i no hi han carrers amb semàfors sincronitzats.
Written by ramon massip at 12 / 03 / 2011

És impressionant que hi hagin semàfors en rotondes quan per concepte és el que volen evitar. A més, els urbanistes de la ciutat han fet l¡esforç de intentar atravessar-les a peu i no córrer el perill de cotxes-busos que invaeixen els pasos zebra o que no senyalitzen els girs dintre quan vas en bicicleta ?
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011

Per què hi ha semàfors a les rotondes? Per què no hi ha rotonda a Casagemes-Canyadó?
Written by joanantoja at 13 / 03 / 2011

masses accidents en el semàfor de martí pujol amb el lateral autopista.El semàfor en ambar per girar comporta masses riscos
Written by genis at 13 / 03 / 2011


4.10    Existeix un predomini de velocitats elevades en alguns eixos, superant en alguns casos més del 80% dels conductors la velocitat  admesa.

(53 / 67%)

(13 / 16%)

(4 / 5%)

(9 / 11%)
    
 
 Number of assessments : 79

Comments (1)
En vies ràpides, una vegada superat un petit embús, la tendència és a córrer tot seguit. Exemples: baixada Martí Pujol en diferents trams; Anselm Clavé passat l'embús de Via Augusta, si bé ara no tant amb la nova urbanització, pagant-ho amb un increment de contaminació acústica (rodament sobre llambordeta); Sant Bru una vegada superada la zona d'alta intensitat de Francesc Layret... També veure un semàfor verd a lo lluny et fa córrer més per mirar de passar-lo encara en verd (o en carbassa...)
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.11    Elevat índex d’accidentalitat a la ciutat.

(25 / 32%)

(18 / 23%)

(7 / 9%)

(28 / 36%)
    
 
 Number of assessments : 78

Comments (5)
més del que ens imaginem. Va ser una sorpressa per mi, quan es va explicar al "Viver". S'en hauria de fer divulgació
Written by jsoleramigo at 06 / 03 / 2011

entre les costes i la mala educació vial, és estrany que encara quedin ciclistes
Written by roserbdn at 10 / 03 / 2011

Concienciación de los ciudadanos, educación...Lo dicho, los ciudadanos son la parte más importante del Plan de Movilidad. Pero también se debe hacer investigación de los accidentes a nivel de infraestructura y señalización.
Written by adevic at 11 / 03 / 2011

un problema d'educació i de respectar els senyals i els pasos peatonals
Written by fcarceller at 11 / 03 / 2011

Si ho diuen els estudis, entenc que és així. I tal com va la gent, podria encara ser molt més elevat. A vegades sembla que no hi ha més accidents perquè Déu no ho vol... Principalment crec que els culpables som els propis conductors, ciclistes, vianants. És un tema d'educació, civisme, ...
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011


4.12    En relació amb l’exterior, congestió d’entrada i de sortida de la C-31 en sentit Barcelona, i Sant Adrià de Besòs, en hora punta de matí i de tarda.

(66 / 86%)

(5 / 6%)

(1 / 1%)

(5 / 6%)
    
 
 Number of assessments : 77

Comments (1)
hombre actualmente no esta tan colacsada como unos años atras, pero ya sabemos porque hay menos personas trabajando
Written by nitus at 11 / 03 / 2011


4.13    La connexió mitjançant vies interurbanes d’alta capacitat entre Badalona i el Vallès es fa a través del nus de la Trinitat. Cal millorar aquesta connexió per facilitar les relacions de mobilitat amb el Vallès (prop de l’11% de la mobilitat total amb l’exterior).

(57 / 75%)

(5 / 7%)

(7 / 9%)

(7 / 9%)
    
 
 Number of assessments : 76

Comments (8)
No crec que calgui millorar aquesta connexió. No és necessari. Entenc que el que existeix és suficient.
Written by llorenc at 04 / 03 / 2011

Sí que cal millorar la connexió, però cal garantir la seva gratuïtat.
Written by fduran at 05 / 03 / 2011

i a més, que sigui sostenible mediambientalment parlant
Written by AnnaP at 06 / 03 / 2011

Abans cal millorar el transport públic per reduir el nombre de vehicles i reduir la congestió.
Written by agg at 11 / 03 / 2011

Aquesta connexió s'hauria de millorar amb transport públic, NO amb el túnel de la Conreria per cotxes
Written by joan.talarn at 12 / 03 / 2011

Crec que si el que es millorés fóssin els transports públics a nivell urbà i interurbà no ens preocuparien tant les vies per a vehícles privats.
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011

Quin Vallès? La gent que va a treballar a Granollers i voltants també utilitzen l'opció de la C-31 direcció Mataró i passar pel túnel de Parpers. Si estem parlant del túnel de la B-500, potser caldria donar-li una nova pensada en la situació actual (crisi econòmica, energètica, problemes derivats de la política del vehicle privat...)
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011

Projecte tunels de la Conrreria es portin a terme.
Written by Ricardo Nabarre at 16 / 03 / 2011


 <<< Anar al portal                                                                               >>> Anar al bloc 5
 

General comments

Estic indignada pel tema de l' accessibilitat al d' alt de la vila, trobem moltes barreres arquitectoniques, el pont que uneix Bufalà amb el centre i tots els serveis ajuntaments, serveis sanitaries CAP President companys, escoles no funciona l' ascensor fa un any i no tenim resposte de l' ajuntament, accedir-hi en cotxe es missió impossible perque així s' els hi permet als quatre que viuen a carrers com lladó, barcelona on s' ha restringit l' accesibilitat en cotxe per aturar-se, que passe que els impostos que pagem els ciutadans de Badalona només es fan servir al Centre de la Vila???????????
Written by yolanda at 09 / 03 / 2011
Reconec que es dificil d' articular la mobilitat amb cotxe particular tenint en compte la quantitat de cotxes que es mouen.He respost amb un d' acord a la facilitat de les rotondes que millorar la mobilitat.Per això no entenc les dificultats que ens estan posant per fer una rotonda a nivell del Barri de Canyadó.Portem anys i panys demanant-la.L'Ajuntament està esperant que els constructors puguin tornar l' epoca de les vaques grosses per comenár a construir els pisos i pagar la rotonda?
Written by rosa maria at 10 / 03 / 2011
Hi ha que millorar el tema de l'icompliment dels límits de velocitat, sobre tot a les zones 30 i vies com els laterals de l'autopista i les avenides com per exemple la Via Augusta.
Written by juanjose at 10 / 03 / 2011
La administración debe clasificar en toda la ciudad, qué vías son de comunicación interurbana, qué vías tienen un interés de prioridad de comunicación interior y qué vías secundarias se pueden convertir en zonas 30. A partir de aquí se deben urbanizar de forma diferente y señalizarlas convenientemente para su cometido. LA CIUDAD TAMBIËN DEBE EDUCAR
Written by adevic at 11 / 03 / 2011
A Badalona ens varem comprometre a reduir els gasos contaminants. La circulació de vehicles, tinc entés, és la principal font de CO2. Fem el que fem no guanyarem res, amb les autopistes que ens travessen? O reduint la circulació millorariem la qualitat ambiental (contaminació i acústica) dels carrers?
Written by ramon massip at 12 / 03 / 2011
Hi ha diverses zones, per exemple el Port o el Tanatori, que tenen dificil accés, tant en vehicle privat com a peu, en bici i en transport públic. Sense accessibilitat, de quina mobilitat parlem?
Written by ramon massip at 12 / 03 / 2011
Vehícles privats, cada cop menys i per a usos puntuals. Aquest hauria d'ésser l'objectiu dintre el PMU. Substitució per a tota mena de transport més sostenible i de masses o VAO.
Written by martimontanya at 12 / 03 / 2011
En general les polítiques haurien d'anar en sentit restrictiu del vehicle privat. Apujar els preus de la gasolina i de l'impost de circulació per poder invertir en transport públic. No es tracta de fer me´s carreteres perquè puguin passar més cotxes. L'exemple és l'autopista C-31, després es va fer la B-20, ara es vol fer la B-500. Té algun sentit tot això? Si continuem així al Barcelone`s ens ofegarem en la nostra pròpia merda. A més, els conductors privats es creuen que tenen més dret qe els que no tenen vehicle i molts són prepotents.
Written by Alfons Lasso Rojas at 13 / 03 / 2011
La señalización dentro de la ciudad no se adapta a la ley de Seguridad Vial (colores i formatos). Urbanísticamente la administracion no tiene claro sobre qual es una via de comunicacion interurbana, vía urbana con prioridad de comunicación i el resto. Falta reñalización de orientación y comunicación entre barrios y otras poblaciones. Se está fomentando erroneamente el uso de los semáforos intermitentes, provocando un hábito incorrecto en una gran parte de conductores. No se hace una investigación de los accidentes a nivel de infraestructura. Falta de zonas de estaconamiento (gratis) o con un minimo coste en sitios estratégicos de la ciudad.
Written by José Maria Navarro at 13 / 03 / 2011
Aabar de ealizar los laterales de la C-31 ya que esto supondría menos tráfico para el centro, vía Augusta i adjacentes.
Written by Albert Borràs at 13 / 03 / 2011
Restringir i reduir el vehicle al nucli urbà per fer ciutats més habitables com ja han fet més de 15 ciutats europees.
Written by Alfonso Moya at 13 / 03 / 2011
Les zones 30 no cal marcar-els, ja que és impossible circulara major velocitat, si e´s un conductor prudent, la resta continuaran igual. Els pàrquing dissuasoris combinats amb el trnasport públic serien una bona mesura per descarregar el transport públic privat de els grans poblacions. Els elevats índex d'accidentabilitat són deguts la major part a imprudències tant dels vianants com dels conductors per un igual. A majormobilitat major risc d'accidents, o no? La congestió és provocada per la manca dun bon servei públic de mobilitat, i la mancança política per invertir i solucionar aquest problema.
Written by Miquel Navarro at 13 / 03 / 2011
Pel que veig a la síntesi de la pre-diagnosi, els comptatges de vehicles es van fer al juny de 2010. Ja es cita que les obres que hi havia en aquells moments (sobretot al voltant de Pompeu Fabra) podien influir en els resultats. Però no veig que es citi res en relació a l'efecte de les escoles. Al juny moltes ja fan jornada intensiva i vacances cap al 20 i pico. Potser per això els tècnics han estat benèvols amb els efectes dels centres escolars sobre el trànsit.
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011
No s'ha analitzat la implantació i preparació pels vehicles elèctrics?
Written by XavierVentura at 13 / 03 / 2011
En referencia a las velocidades elevadas, en especial en las nuevas zonas 30, es un cachondeo en el barrio Canyado.
Written by Joan Arqué at 16 / 03 / 2011
Les rotondes amb semàfors a les sortides no funcionen correctament. No es respecten els passos de vianants sobretot daant d'algunes escoles.
Written by 2anònim at 16 / 03 / 2011