Objectiu 2. Espai públic i mobilitat: del carrer per circular al carrer per viure-hi
View the results for this forum   
You are viewing the results organized by item number. Order items by level of agreement.   

2.1.    Enfortir el model de ciutat metropolitana compacta, complexa, diversa i  hiperconnectada, amb espai públic de qualitat.

(14 / 70%)

(6 / 30%)
  
 
 Number of assessments : 20

Comments (9)
control del creixement de la ciutat
Written by Sonia HMB at 10 / 09 / 2012

no és facil, cal tenir una política metropolitana molt clara i no depenent del partit que surt a les eleccions, Cal un ampli consens
Written by nacho padro at 23 / 09 / 2012

No s’acaba d’entendre el que implica hiperconnectada. Seria interessant definir-ho una mica més.
Written by lafabricadelsol at 05 / 10 / 2012

acció prioritària
Written by Javier Coll at 08 / 10 / 2012

l'acció prioritaria es que millori l'espai public gracies a aquesta hiperconectivitat...
Written by nitid at 08 / 10 / 2012

Concretasr més tots aquests aspectes. Hiperconnectada amb què?
Written by aula_lescorts at 11 / 10 / 2012

Concretasr més tots aquests aspectes. Hiperconnectada amb què?
Written by aula_lescorts at 11 / 10 / 2012

Importante saber a que llamamos espacio público de calidad ya que es un concepto algo cuestionado, estaría bien aclararlo
Written by carlovier at 11 / 10 / 2012

Concretar, a vegades tenim la sensació que espai públic de qualitat vol dir ben enrajolat i ple de serveis pels turistes, com ara terrasses de restaurants amb cartes "transgèniques i kilomètriques", etc. Definir hiperconnectada!
Written by agost at 15 / 10 / 2012


2.2.    Instaurar noves superilles i potenciar barris a velocitat humana en els que es viu i treballa, per crear microciutats pacificades, amb reducció de la mobilitat obligada. Crear nous atractors urbans, que generin centralitat als barris (equipaments, activitat turística, eixos comercials, fab labs, etc.).

(13 / 65%)

(6 / 30%)

(1 / 5%)
   
 
 Number of assessments : 20

Comments (6)
comunitat i arrelament local
Written by Sonia HMB at 10 / 09 / 2012

Mitjançant el model de superilles es pot donar compliment a altres línies d’aquest objectiu (4,5,6 i 8). Ja que es guanya espai per al vianant i la bicicleta i es desincentiva el vehicle privat motoritzat. Cal prioritzar, per tant aquesta línia. (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

Mitjançant el model de superilles es pot donar compliment a altres línies d’aquest objectiu (4,5,6 i 9). Ja que es guanya espai per al vianant i la bicicleta i es desincentiva el vehicle privat motoritzat. Cal prioritzar, per tant aquesta línia. (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

Afegir que el disseny estètic no estigui renyit amb la salut i la sostenibilitat ambiental i social.
Written by lafabricadelsol at 05 / 10 / 2012

Podria ser una bona solució i fomentar el comerç local, els petits comerços...el model americà no es el model mediterrani
Written by nitid at 08 / 10 / 2012

Deixar que els barris s'autoorganitzin i puguin crear la seva pròpia activitat, no imposar l'activitat des de fora
Written by agost at 15 / 10 / 2012


2.3.    Protegir, mantenir i millorar els valors paisatgístics urbans i vetllar per l'ús ordenat i racional de l’espai públic. Garantir l’excel·lència en el disseny urbà, dels edificis i dels locals, impulsant una arquitectura de qualitat en consonància amb la seva funcionalitat i contribuint a crear un entorn harmònic.

(17 / 81%)

(4 / 19%)
  
 
 Number of assessments : 21

Comments (6)
prioritzar les solucions bioclimàtiques passives davant de les renovables i d'alta eficiència.
Written by Sonia HMB at 10 / 09 / 2012

Crec que aquest punt caldria reforçar-lo amb els principis que conté la Declaració de la UNESCO sobre els Paisatges urbans històrics
Written by xavica at 04 / 10 / 2012

Especificar la bicicleta com a transport no motoritzat.
Written by lafabricadelsol at 05 / 10 / 2012

protegir tot allò que tenim sent un paisatge, sent una façana antigua, sent un local modernista, a diferents escales formen part del paisatge que s'està malversant...a tots els nivells, impulsant la rehabilitació front l'obra nova
Written by nitid at 08 / 10 / 2012

En el disseny urbà s'ha d'impulsar una arquitectura de qualitat accessible per a tothom
Written by pirineu at 11 / 10 / 2012

Arquitectura de calidad que favorezca a un "entorno armónico". Es muy ambiguo, sería importante especificar la necesidad de consonancia y cercanía de la arquitectura con las dinámicas sociales del lugar. Carlos
Written by carlovier at 11 / 10 / 2012


2.4.    Recuperar els carrers per a les persones, generant un espai públic acollidor i impulsant una cultura d'espai públic compartit. Promoure i prioritzar la vida al carrer, els llocs de convivència, l’estada i el joc. 

(19 / 90%)

(1 / 5%)

(1 / 5%)
   
 
 Number of assessments : 21

Comments (8)
donar-li la dimensió social/psicològica al fet de sortir al carrer (especialment en aquests moments). Ajuda a combatre temes com la depressió, obesitat... La bonança econòmica va portar a l'aïllament (tancar-se a veure la TV). (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012

Carrers i edificis de titularitat pública, per exemple obrint escoles per ús veïnal. (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

Facilitar, racionalitzar, estandaritzar els requeriments per l’ús de l’espai públic (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

problemes amb els habitats d'aquestes zones (cotxes, aparcaments)... s'ha de mirar molt bé
Written by nacho padro at 23 / 09 / 2012

Completament d'acord en promoure i prioritzar la vida al carrer, ni que només sigui en caps de setmana. El repte és aconseguir-ho en districtes on la majoria dels seus carrers són via ràpida.
Written by Thais at 28 / 09 / 2012

Totalment d'acord, on hi ha persones hi ha vida...a la ciutat la gent ha de relacionar-se, intercanviar, crear, innovar, imaginar, treballar...no solament vida pels turistes...
Written by nitid at 08 / 10 / 2012

üs compartit amb bicicletes també
Written by aula_lescorts at 11 / 10 / 2012

Compartit de veritat, on sigui possible l'estada GRATUÏta i el JOC dels infants: hi ha places i passeigs a Barcelona on això no és possible actualment (Rambla Catalunya, Rambles, places de Gràcia, etc.) on tot l'espai públic s'està privatitzant!!!
Written by agost at 15 / 10 / 2012


2.5.    Promoure i optar per una mobilitat sostenible, augmentant els desplaçaments realitzats en modes no motoritzats. Facilitar la mobilitat a peu augmentant i millorant la superfície destinada als vianants i proporcionant més informació i senyalització. També per als més petits, amb la implantació i millora dels camins escolars.

(18 / 82%)

(3 / 14%)

(1 / 5%)
   
 
 Number of assessments : 22

Comments (3)
Buscar la mobilitat compartida també en el cas del vehicle privat motoritzat.
Written by ConsCollab at 07 / 09 / 2012

A peu i en bicicleta. Més carril bici i un horari de bicing més ampli
Written by Ecoserveis at 02 / 10 / 2012

La ciutat ha de tenir una xarxa mobil més endreçada perque els vianants siguin vianants, els cotxes (millor sense), cotxes i les bicis, bicis i no com passa ara que bé son cotxes bé peatons i això genera molt malestar i incivisem per part de tots.
Written by nitid at 08 / 10 / 2012


2.6.    Aconseguir una ciutat amable i segura per a la bicicleta, amb facilitats per a circular i aparcar, i amb bona convivència amb els vianants. Potenciar la bicicleta compartida, també entre els més joves, i ampliar el Bicing a nivell metropolità. Desenvolupar iniciatives de foment de la bicicleta (tallers, formació, divulgació).

(15 / 75%)

(3 / 15%)

(1 / 5%)

(1 / 5%)
    
 
 Number of assessments : 20

Comments (9)
Millorar l'accés en bicicleta al transport públic. Dimensionar l'espai als transports públics. (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012

Racionalitzar i clarificar la normativa d’ús de la bicicleta (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

Facilitar l'accés de les bicicletes plegables en determinats transports i als equipaments i altres edificis de titularitat pública.
Written by Thais at 28 / 09 / 2012

Seguir millorant la conectivitat de la xarxa de carrils, la seva seguretat i conservació.
Written by Thais at 28 / 09 / 2012

ampliar horaris del Bicing
Written by Ecoserveis at 02 / 10 / 2012

Ja que en moltes zones no hi ha bus nocturn, facilitar el desplaçament de nit amb el bicing 24hores!!!
Written by agost at 15 / 10 / 2012

tot això és molt important perque del bon us de la mobilitat depèn la qualitat de l'aire que respirem!
Written by nitid at 08 / 10 / 2012

Millorar l'educació vial dels usuaris de bicicleta, i el sentiment de respecte per a l'ús comú de les vies.
Written by cazofrafrai at 11 / 10 / 2012

Millorar molt l'estat d'alguns carrils bici de Barcelona, d'altres que ho són però no ho semblen (Diagonal) i educar a la gent amb cultura ciclista
Written by aula_lescorts at 11 / 10 / 2012


2.7.    Excel·lir en l’accessibilitat universal al transport públic i als espais de pública concurrència, evitant obstacles innecessaris i ordenant l’aparcament.

(18 / 90%)

(1 / 5%)

(1 / 5%)
   
 
 Number of assessments : 20

Comments (2)
comentari
Written by erodrigueza at 12 / 09 / 2012

Fer efectiu el desallotjament de motocicletes aparcades en les voreres estretes on no és permès. Idem per les pissarres i altres reclams dels bars, restaurants i botigues que impedeixen la circulació en voreres estretes
Written by agost at 15 / 10 / 2012


2.8.    Progressar cap a un bon transport públic metropolità interconnectat. Ampliar i optimitzar el transport públic: xarxa de metro (finalització Línia 9), xarxa de bus ortogonal, connexió de tramvies.

(15 / 75%)

(4 / 20%)

(1 / 5%)
   
 
 Number of assessments : 20

Comments (6)
A "transport públic metropolità interconnectat", afegir "i exemplaritzant", modèlic: respecte a la velocitat legal, soroll, emissions, neteja. Tenir-ho en compte en la contractació de flotes de serveis. (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012

Tenir en compte el bus nocturn, que requereix començar el seu servei abans, solventant l’espai temporal “mort” de transport públic desprès del tancament del metro (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

¿I els preus?... accessibilittat económica pels més necessitats
Written by nacho padro at 23 / 09 / 2012

És una línia molt concreta en relació amb la resta. Escrit per: Amanda Ortega, Elena Forcada i Arantxa Arnaiz, lavola.
Written by Arantxa Arnaiz at 08 / 10 / 2012

Afegir ‘Tramvia per tota la Diagonal’
Written by Josep Maria Gil Martinez at 09 / 10 / 2012

O si més no un bus de punta a punta de la Diagonal!
Written by agost at 15 / 10 / 2012


2.9.    Desincentivar la circulació del vehicle privat motoritzat. Regular la circulació en zones estratègiques de la ciutat. Crear aparcaments perifèrics park&ride. Promoure la conducció eficient.

(14 / 70%)

(4 / 20%)

(2 / 10%)
   
 
 Number of assessments : 20

Comments (6)
Incentivar el cotxe compartit en les seves variants de carsharing, carpooling, etc.
Written by ConsCollab at 07 / 09 / 2012

A "vehicle privat motoritzat", afegir "contaminant" (soroll, emisisons...), en sentit ampli. (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012

Les línies 2.9 i 4.7. entren en contradicció. En el 4.7. es proposa reconvertir (també) el parc privat de vehicles i en el 2.9. desincentivar-lo. Més que renovar i, tot i amb menys consum, mantenir el problema, cal desincentivar i gastar en transport públic. (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012

Afegir vehicles compartit.
Written by lafabricadelsol at 05 / 10 / 2012

Molt molt important a excepció de les persones amb mobilitat reduida...
Written by nitid at 09 / 10 / 2012

Desincentivar la circulació del vehicle privat motoritzat per als càrrecs públics, potenciant el transport públic també per la classe política
Written by aula_lescorts at 11 / 10 / 2012


2.10.    Implantar mesures específiques de mobilitat sostenible per sectors concrets: millorar la logística i el transport de mercaderies tant de petites flotes de repartiment com de grans distribuïdores. Regular horaris, aparcaments, optimitzar rutes, potenciar les microplataformes de distribució amb solucions d’última milla més eficients (bicicleta, vehicles elèctrics), fer plans de mobilitat, afavorir el teletreball, implantar mesures específiques en les zones de major afluència turística, etc.

(13 / 65%)

(5 / 25%)

(2 / 10%)
   
 
 Number of assessments : 20

Comments (2)
Agafar les línies comunes de les solucions i evitar tanta diversitat.
Written by lafabricadelsol at 05 / 10 / 2012

Fomentar els serveis com els de VanaPedal amb TNT com a exemple i el tema es que si reduissim l'excès de consum reduiríem els transports inútils de mercaaderies...per això fomentar el consum responsable...el menjar de proximitat, els intercanvis, el malbaratament d'aliments...
Written by nitid at 09 / 10 / 2012


 

General comments

Integrar en el concepte "espai públic" altres indrets de la ciutat, com ara Collserola. I no vincular-lo només a mobilitat, sinó a altres usos. (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012
No centrar-se en la reducció de la mobilitat motoritzada, pensar en un model de mobilitat que doni resposta a les necessitats de desplaçament de tothom (hi ha gent que no pot/vol anar a peu/bici/transport públic). Ser més creatius, per exemple: vehicles carpooling no contaminants. Que els ciutadans no hagin de "renunciar" al cotxe, infeliços, sinó que puguin escollir una altra opció. (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012
Permeabiltizar les vies de major intensitat de transit, per evitat que esdevinguin barreres per al vianant (nous passos de vianants, incrementar temps de pas, etc...) (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012
Afavorir la integració de grans espais públics perifèrics de la ciutat, com ara campus univeristaris (Aportació sessió 19/09/2012)
Written by Participants at 20 / 09 / 2012
Les superilles constitueixen una bona estratègia per pacificar el trànsit i crear entorns més fàcilment transitables per al vianant i la bicicleta. Els campus universitaris poden esdevenir noves superilles tal i com es proposa en aquest objectiu
Written by omarcos at 08 / 10 / 2012
Convé no excedir-se en l'ús del mot excel·lència, que com passa amb altres conceptes, està esdevenint un mot 'de moda' sense suficient contingut que el sostingui.
Written by omarcos at 08 / 10 / 2012
Flota de la recollida d'escombraries: elèctrica, més silenciosa i en horaris en els que produeïxi menys molèsties pel descans de veïnes i veïns.
Written by agost at 15 / 10 / 2012