-> Volver a la página principal 

Valora el grado de importancia que tienen para ti las actuaciones que se presentan a continuación: 

Por cada ítem marca uno de los colores.

Importancia 

Para ayudar a priorizar, como máximo puedes marcar 5 respuestas en verde

 

Cursos específicos para el personal académico que realiza o que quiere realizar docencia en inglés 
Commentaires (2)
Cursos específicos para facilitar que el personal académico pueda publicar su investigación en inglés
Commentaires (2)
Espacios para la comunidad universitaria para practicar lenguas más allá de los cursos de lenguas (tándems lingüísticos, sesiones de cine, intercambios lingüísticos virtuales, etc.)
Commentaires (0)
Cursos orientados a saber relacionarse en entornos multiculturales (en contextos académicos, en el ámbito de la empresa, en la atención a los usuarios, etc.)
Commentaires (1)
Vocabularios trilingües de la terminología de las asignaturas para el alumnado que tiene docencia en inglés
Commentaires (3)
Pruebas de nivel de inglés para el alumnado de nuevo acceso a los estudios de grado para que conozca su nivel cuando llega a la universidad
Commentaires (5)
Pruebas de nivel para el alumnado de nuevo acceso a los estudios de grado para que conozca su nivel de alemán, francés y/o italiano cuando llega a la universidad
Commentaires (4)
Convocatorias de exámenes para el alumnado para certificar el nivel de una tercera lengua 
Commentaires (3)
Cursos de terceras lenguas para el alumnado para mejorar y/o adquirir su nivel de lenguas extranjeras
Commentaires (2)
Cursos iniciales de catalán para el alumnado de movilidad para seguir con más facilidad sus asignaturas
Commentaires (5)
Cursos de español para el alumnado de movilidad para que pueda mejorar los conocimientos de esta lengua para seguir con más facilidad sus asignaturas
Commentaires (3)
¡Muchas gracias por dedicar unos minutos al Plan de lenguas!

-> Volver a la página principal


Commentaires généraux
Em sembla bé l'introducció massivade l'anglés com a llengua vehicular però el francés també hauría de ser una llengua utilitzada en els diferents graus. La proximitat amb França, el fet que sigui llengua oficial en molts organismes oficials la fan tant adient com l'anglés!
écrit par patricialopezg at 28 / 05 / 2015
La voluntat d'internacionalització a través de l'ús de l'anglès no ens ha de portar a convertir el català en una llengua de segona.
écrit par LSS at 28 / 05 / 2015
Com a comentari general, us voldria dir que la feina que feu és ingent i molt valuosa. Tan sols faltaria millorar la inclusió d'una llengua molt discriminada en molts àmbits, i també a l'universitari, la llengua de signes catalana. La seva normalització passa perquè els estudiants de tots els nivells, i sobretot els universitaris, tinguin l'opció d'aprendre-la. És una llengua del nostre territori que parlen un conjunt de persones d'aquí i que és molt valuosa. Us envio un article de divulgació que us pot ser d'interès: http://www.vilaweb.cat/opinio_contundent/4334605/llengua-discriminada.html Gràcies!
écrit par Jordina at 28 / 05 / 2015
Obligar a aprendre una llengua estrangera a algú que no ho vol, no es lícit ni ètic. Per tant, impedir cursar cap carrera sense angles no ho veig bé, es plantegi com es plantegi. L' angles no es un coneixement vital que ha de conèixer qualsevol ésser humà si vol rebre una educació adequada.
écrit par Lesan at 28 / 05 / 2015
Estic d'acord en línies generals amb la filosofia del Pla de llengües. El que impulsaria de forma notable i substancial és la concessió d'ajuts al professorat perquè puguin fer immersió lingüística en universitats estrangeres a fi d'agilitar la mobilitat docent i l'intercanvi científic, i la millora de les competències en aquest àmbit. La manca de temps impedeix la consecució del nivell B-2 d'una manera ràpida fent els cursos al Servei d'Idiomes.
écrit par mariagemmarubi at 28 / 05 / 2015
Obligar a aprendre una llengua estrangera a algú que no ho vol, no es lícit ni ètic. Per tant, impedir cursar cap carrera sense angles no ho veig bé, es plantegi com es plantegi. L' angles no es un coneixement vital que ha de conèixer qualsevol ésser humà si vol rebre una educació adequada.
écrit par Lesan at 28 / 05 / 2015
Com es fa a la majoria d'universitats arreu d'Europa, els graus s'haurien de mantenir en català/castellà i els màsters en anglès. A més, una major presència de l'anglès en els graus (per mitjà de material, treballs, etc.) així com en la universitat en general (per mitjà de les senyalitzacions, conferències, etc.), faria de la UAB una universitat amb visió internacional.
écrit par iparera at 28 / 05 / 2015
Sempre es parla de personal docent i no del PAS. També necessitem formació en anglès. Abans hi havia cursos gratuïts i en horari laboral que anaven força bé. Un parell d'hores a la setmana no crec que sigui una gran despesa.
écrit par amontilla at 28 / 05 / 2015
No entiendo por qué los alumnos del programa Erasmus o extranjeros en general pueden recibir clases de catalán gratuitamente y tienen que pagar las de español, siendo, como son, dos idiomas cooficiales. Dicho de otro modo: se tendrían que subvencionar los dos idiomas
écrit par 1002046 at 28 / 05 / 2015
Considero molt important incidir en la formació d'anglès per al PAS. Aquesta formació s'ha de fer utilitzant un part de temps presencial i també desenvolupant les TIC. Es poden compatibilitzar els dues metodologies per fer-ho més sostenible i flexible per a les persones.
écrit par Helenadel at 28 / 05 / 2015
Molt important fomentar l'aprenentatge i ús de l'anges per al colectiu PAS,així com facilitar l'accés als cursos presencials i amb caràcter gratuit. També important que l'alummat de fora fos coneixedor de la realitat lingüística de Catalunya i es facilitesin eines per l'aprenentatge del català,com a mínim en l'àrea de la comprensió
écrit par emrac at 28 / 05 / 2015
no
écrit par cecilio.mar at 28 / 05 / 2015
no
écrit par cecilio.mar at 28 / 05 / 2015
Considero imprescindible l'aprenentatge i l'ús de l'anglès per part del PAS. Per tant, s'ha de facilitar l'accés a realitzar aquesta formació i intentar assolir la màxima habilitat lingüística dintre del nostre àmbit de treball.
écrit par sbartolome at 28 / 05 / 2015
El que es necessita es fer el màxim possible de classes en anglès. És la millor manera de aprendre la llengua franca. Perque s'aprèn vocabulari molt necessari pel món laboral que es sol fer de cap altra manera. A més, ajuda i molt a l'atracció d'estudiantes internacionals.
écrit par Cruda realidad at 29 / 05 / 2015
Un buen nivel de inglés es necesario al terminar el grado, pero si la UAB quiere mejorar el nivel de inglés de sus alumnos, no basta con exigir a los profesores que den clases en inglés. ¿Va a hacer algo para asegurar que el inglés de estos profesores es bueno? ¿Va a premiarlos por su esfuerzo? ¿Va a priorizar los contratos de profesores con buen nivel de inglés? (¿hemos de suponer que esto será algo bueno?) ¿Va a ofrecer cursos de inglés más baratos y en mejores horarios, como hacen muchas universidades españolas? Por último, no hay que descuidar las competencias en las lenguas maternas. Alguien que no sepa hacer un ensayo o análisis profundo en su lengua materna, no lo sabrá hacer en otra lengua, y esto es competencia de la universidad. En el plan de lenguas me gustaría que se diera algo de importancia a este tipo de ejercicio, que con Bolonia casi ha desaparecido porque es más rápido corregir presentaciones orales, PowerPoints y tests.
écrit par 1246556 at 30 / 05 / 2015
Cada grau ja té prou nivell de dificultat. Afegir-hi l'ús de llengües estrangeres, com l'anglès, ho trobo excessiu. Està molt bé i seria ideal que tothom dominés aquesta llengua, però no tothom té els recursos econòmics i el temps com per aprovar un grau i aprendre un bon nivell d'anglès. L'idioma, per a molts estudiants, podria suposar la major dificultat del grau.
écrit par gaussjordan at 01 / 06 / 2015
Em sembla de gran importància la creació de cursos de conversa d'anglès per al PAS per a nivells superiors a l'intermedi. A més, un cop assolit un nivell, s'ha de practicar per a no perdre el que s'ha aconseguit. Per això crec que s'han de fer cursos subvencionats per a refrescar el coneixement de llengües. I per sobre de tot, el que cal es abaratir els preus dels cursos d'idiomes. Si volem un alt coneixement d'idiomes a tota la comunitat universitària, és la Universitat la que ha de fer també l'esforç.
écrit par 0001426 at 17 / 06 / 2015
Estic totalment d'acord amb els comentaris referents al PAS. Desconec més el nivell d'anglès en altres col·lectius. Però el PAS està totalment endarrerit pel que fa a l'anglès. Pocs tenen un nivell acceptable, i s'hauria de garantir un preu més assequible i poder-ho realitzat en hores laborals (almenys parcialment).
écrit par nfontc at 18 / 06 / 2015


Ce forum a été estimé 2693 Fois [Participer!] [Voir resultants.]