La governança és el procés de presa de decisió de les organitzacions. Aquelles que incorporen criteris de bon govern i responsabilitat social en el seu funcionament busquen assolir la prosperitat social i el benefici col·lectiu, preservant l’interès general per sobre dels interessos particulars i procurant les millors condicions de qualitat de vida per als treballadors i col·laboradors, les seves famílies i de la societat en general.
Per això és essencial establir un diàleg permanent amb els actors implicats en les organitzacions per identificar les seves expectatives i gestionar-les; garantir la seva participació en la presa de decisions, mantenir-los informats i ser transparents, establir mecanismes de control intern essent equitatius i justos, garantir un bon entorn de treball, ambientalitzar internament l’organització i ser eficients en la gestió i l’ús de recursos. Tot això pertoca a l’administració, però també a totes les organitzacions. En aquest sentit, cada cop som més els que implantem estratègies de responsabilitat social o apliquem codis de bon govern.
El gran repte és introduir i integrar aquests conceptes i que els aspectes intangibles (més enllà dels purament financers; els ambientals, els socials, la reputació, el capital intel·lectual, etc., que interessen a tots els grups amb els que es relaciona) passin a formar part del valor de l’organització.
L'Ajuntament de Barcelona té el repte de gestionar de forma transparent i eficient la seva gran complexitat, al disposar de més de 2.000 edificis i al voltant de 12.000 empleats distribuïts en un gran nombre de departaments i divisions.
6.1.    Fer una excel·lent gestió dels recursos (econòmics, humans, materials).
Comments (6)
6.2.    Optimitzar el funcionament de les organitzacions millorant la coordinació interna i la transversalitat.
Comments (2)
6.3.    Millorar la coordinació entre les organitzacions. Impulsar la integració de l’àrea metropolitana amb el port, l’aeroport i la zona franca.
Comments (4)
6.4.    Fer efectiva la participació dels agents socials en la presa de decisions. Augmentar la sensibilitat a les demandes dels diferents públics i grups d’interès, especialment amb les minories i els més desfavorits. Incorporar la veu dels infants en el govern de la ciutat.
Comments (5)
6.5.    Incrementar la transparència: opendata, observatoris, indicadors i informes de seguiment.
Comments (4)
6.6.    Desenvolupar en les institucions, entitats i empreses una cultura organitzativa socialment responsable i ambientalment correcta que creï valor a llarg termini.
Comments (2)
6.7.    Potenciar el desenvolupament professional de treballadors i col·laboradors, proporcionant unes òptimes condicions de treball i la motivació necessària. Garantir la igualtat d’oportunitats. Incorporar criteris ambientals i socials en la formació.
Comments (2)
6.8.    Avaluar els projectes en termes d’impacte social i ambiental i incorporar els resultats en la presa de decisions.
Comments (1)
6.9.    Incorporar criteris de sostenibilitat en els esdeveniments (fires, congressos, festes, etc.) i obres de la ciutat. També dins de cada entitat, empresa, escola o llar.
Comments (4)
6.10.    Maximitzar l’exemplaritat de l’administració pública. Enfortir el Programa Ajuntament + Sostenible.
Comments (3)


General comments
no polititzar la sostenibilitat: la seva aplicació i continuitat no hauria de ser partidista
Written by Sonia HMB at 10 / 09 / 2012
Potenciar les xarxes de competitivitat, eficiència i benestar socials i empresarials. Ens sembla que falta introduir el concepte competitivitat. (Aportació sessió 14/09/2012)
Written by Participants at 14 / 09 / 2012
Què vol dir sostenibilitat política? Compromís polític més enllà dels governs de quatre anys (compromís sostenible a llarg termini). (Aportació de la sessió 20/09/2012).
Written by Participants at 20 / 09 / 2012
Les línies d’acció van adreçades únicament a l’Ajuntament? Entenem que sí, tot i que caldria explicitar-ho i reflectir com implicar els altres agents. Escrit per: Amanda Ortega, Elena Forcada i Arantxa Arnaiz, lavola.
Written by Arantxa Arnaiz at 08 / 10 / 2012
Diagnosi: Nou redactat del darrer paragraf ‘ L’Ajuntament .. divisions’. Proposta: ‘Amb més de 2000 edificis on treballen prop de 12000 persones, distribuïdes en departamens i divisions, l’Ajuntament de Barcelona té el gran repte de gestionar aquests equipaments de manera transparent i eficient tot esdevenint un mirall exemplificador per a la ciutadania, entitats o empreses. Justificació: No estem redactant l’A21 de l’Ajuntament sinó l’A21 de la Ciutat de Barcelona, de la que l’Ajuntament n’és un dels protagonistes essencials per a la seva culminació.
Written by Josep Maria Gil Martinez at 09 / 10 / 2012
En la diagnosi s'esmenta que "el gran repte és que els aspectes intangibles (més enllà dels purament financers; els ambientals, els socials, la reputació, el capital intel·lectual, etc., que interessen a tots els grups amb els que es relaciona) passin a formar part del valor de l’organització. Trobo a faltar línies d'acció enfocades a aquest repte. Cal incidir en que els discursos, el llenguatge administratiu, etc, es vagi impregnant d'aquests valors.
Written by Anna M. at 10 / 10 / 2012


This forum has been assessed 173 times [Participate] [View the results for this forum]