El passat 17 de novembre vam celebrar la II Conferencia Catalana, en el marc de la CONFINT. Algunes de les preguntes les podeu contestar amb el grup que heu realitzat la Conferència Escolar, amb els delegats i delegades, o només per vosaltres, el professorat. Aquesta enquesta ens servirà per recollir les vostres valoracions i poder millorar en properes ocasions!
Gràcies per les vostres respostes i aportacions!
Per a cada ítem indiqueu la vostra valoració marcant un dels colors:
Molt adequatForça adequat Poc adequat Gens adequat No ho sé / no vaig ser-hi
CONFERÈNCIA ESCOLAR.
Clicant a "comentaris" agrairem que anoteu les observacions i propostes que considereu oportunes.
a)La guia pas a pas ha estat un recurs de suport per a realitzar les conferències escolars als centres.
a)Els assessoraments rebuts han estat els adequats per poder seguir el procés.
a)La Conferència Escolar ha servit per iniciar o continuar un procés de reflexió, intercanvi i acció dins del centre escolar.
La guia és d'allò més interessant, però tot el procés ha estat molt precipitat. I si es volia fer bé implicant al màxim de professorat i alumnat, calia temps i se'ns en va donar poc (aproximadament 5/6 setmanes). De cara a pròximes edicions, estaria bé tenir la informació amb prou temps per poder-ho programar al setembre.
En quin grau creus que s’han complert els següents objectius de la Conferència Catalana.
Clicant a "comentaris" agrairem que anoteu les observacions i propostes que considereu oportunes.
Generar un espai de trobada i intercanvi entre els joves delscentres educatius catalans, seleccionats en processos locals i regionals.
Crear un document marc col·lectiu, la Carta Catalana de Responsabilitats, basada en la Carta Internacional realitzada a Brasil 2010.
Donar eines a l’alumnat per comunicar les accions que estan fent als centres en termes de sostenibilitat. Clicant a "comentaris" agrairem que anoteu les observacions i propostes que considereu oportunes.
Seleccionar els delegats i delegades que participaran a la conferència estatal.
Donar eines al professorat per implicar els actors del territori a les accions que impulsem des del centre educatiu. Clicant a "comentaris" agrairem que anoteu les observacions i propostes que considereu oportunes.
No hem entès el procés de selecció ni els criteris utilitzats per seleccionar els delegats per a la següent conferència. Ha estat poc clar, i ha semblat que s'ha pres una decisió més política que pràctica.
El procés de selecció ha estat una mica caòtic i mal organitzat, els alumnes això ho han detectat i s'ha desanimat bastant. Tant pel que fa al sistema de presentació de treballs que no era tots contra tots com després les votacions.
Crec que s'hauria de millorar el procés de selecció. Després de tant d'esforç en la preparació de la conferència, s'esperava un procès de selecció molt més acurat.
Pel que fa a les eines donades a l'alumnat per a comunicar les accions, encara no ens ha doant temps d'utilitzar-les.
Nosaltres tampoc hem entès massa bé el procés de selecció. Creiem que el mateix dia s'havien d'haver donat els resultats de les votacions, més que res, perquè ha donat sensació de poca transparència
Estem totalment d'acord amb els comentaris que s'han fet fins ara. L'èxit de la trobada ha quedat molt minvat per culpa del procés de selecció de delegats que no ha estat gens transparent i molt millorable (defensa del pòster, feina feta in situ pels delegats, un altre sistema de votació...). El pitjor de tot és que això, com s'ha dit ja, ho ha detectat l'alumnat.
Hem tingut escoles que s'han queixat de la importància que se li va donar al póster i que va explicar a l'aire lliure, amb xivarri, amb 3 minuts, etc... Comenten que la CONFINT ha sigut un procés llarg i complicat, que els alumnes anaven molt il·lusionats i preparats i que no van poder explicar tot el que havien fet, etc...
Vem trobar molt poc idoni l'espai triat per fer la presentació dels posters. Potser no ho vem entendre bé, però els nostres alumnes s'havien preparat molt a consciència l'exposició i es van trobar en un lloc molt poc idoni a parlar i a ser escoltats.
L'espai de presentació del pòster no era l'adient. Hi havia soroll, aplaudiment, inclús algunes gotestes de pluja. Ens vàren dir que tenien d'exposar entre 5 i 7 minuts i va quedar reduït a 4. Els nois/es no tenen la capacitat de resumir sobre la marxa i més en un esdeveniment important.
L'espai de presentació del pòster no va ser l'adequat. I pel que fa a la tertúlia cafè, vaig veure que no hi va haver gaire sentit critic, hi va haver massa posar-se medalles, així crec que no anirem en lloc.
Estic totalment d'acord pel que fa als pòsters. També em consta que en el procés de selecció d'aquests, van haver-hi alguns grups que va haver-hi estratègia per quedar tots empatats. Entre el poc ambient per ser escoltats i això, va haver la sensació que la preparació no havia servit de gaire.
Nosaltres també estem d'acord amb el segon dels comentaris. Vam donar molta importància al pòster i l'organització no n'hi va donar tanta. No era ni el lloc i l'ambient adequat.Potser no ho vam entendre.
Estic d'acord amb els comentaris anteriors respecte a la importància que se li va donar als pòsters i a l'explicació que van fer els alumnes dels mateixos (poca) i a l'espai on es van presentar. Potser la metodologia duta a terme durant el Simposium d'Escoles Verdes va ser millor, pel fet que tots els diferents delegats podien escoltar tots els altres i per tant poder aprendre'n i agafar idees. I també, pel que fa a la votació dels representants, crec que és millor que votar al finalitzar les exposicions, en funció dels que han semblat més interessants, originals o més ben treballat o més ben explicats. Crec que aquí els alumnes no tenien gaire clar quins criteris fer servir per a votar els seus representants.
Nosaltres vam tenir un problema, i no tenia clar a qui m'havia de dirigir per a solucionar-lo. Tampoc ningú va avisar de què mentre s'estava dinant es farien entrevistes amb els mitjans de comunicació.
Estimular la proposta de trobada cada any a fi de mantenir viva aquesta inquietud generada a tots nivells.
Written by Usuari fc61f2fd at 23 / 11 / 2011
És un procés molt interessant i engrescador pels alumnes, però excessivament complicat en la seva preparació per part del professorat què ens ha fet aturar altres actuacions dels comitès ambientals.
No estava clar quina tasca dels alumnes era la que s'anava a valorar.
Written by Usuari 370f405c at 29 / 11 / 2011
Creiem que la conscienciació ha de començar per nosaltres mateixos ja que vam constatar que la majoria dels embolcalls dels esmorzars eren de paper d'alumini i, a més, no hi havia contenidors per separar adequadament la gran quantitat de residus que vam generar. Per tant, creiem que aquest tema encara no està superat, tal com comentava algú a la xerrada-cafè.
Written by Usuari a3edbf87 at 30 / 11 / 2011
Creiem que seria bo que els criteris de participació i desenvolupament fóssim més consolidats i que no canviessin tant sobretot amb tan poc dies de marge.