Durant els darrers últims 10 anys es perceben -al sistema educatiu formal - importants canvis en relació a l’educació ambiental o l’educació per al desenvolupament sostenible.
Des d’una perspectiva quantitativa, ho demostra l’augment del nombre d’Escoles Verdes, centres involucrats a Programes municipals (A21E) o a d’altres com els que proposen entitats diverses: UNESCat, Greenpeace, Amics de la bici, DEPANA, Fundació Terra, etc.
Malgrat no tenir dades qualitatives confiables sobre l’univers de centres que implementen accions d’EA, l’experiència ens fa sospitar que el panorama és força divers en quant a enfocaments (marcs teòrics, metodologies, etc.).
Al fer l’anàlisi dels objectius, línies estratègiques i projectes formulats durant el període (1998-2000), trobarem de ben segur que molts d’ells ja són una realitat, però que després de 10 anys d’innovacions, es justifica realitzar una revisió i actualització: conceptual, metodològica i d’expectatives de futur.
En la sessió de treball del Fòrum vam analitzar i ajustar els objectius, les línies estratègiques i la proposta de nous projectes. Això va ser possible gràcies al reduït nombre de participants i al fet de tractar-se d’un grup homogeni en quant a la seu àmbit de treball i d’experiència.
Totalment d'acord
Bastant d'acord
Bastant en contra
Totalment en contra
No ho sé / no ho entenc
Pots modificar qualsevol valoració clicant la icona
General comments