1    Promote publications in Catalan        
Comentaris (0)
OBJECTIVES

Evaluate the following objectives according to their level of importance. For each one mark one of the following icons:

verd Very important            
verd Quite important
verd Not very important
verd Not at all  important
verd Don’t know

2    Promote publications in English        
Comentaris (5)
3    Promote language resources to support research        
Comentaris (0)
4    Promote multilingual working groups
Comentaris (0)
Evaluate the following proposals according to their level of priority.
For each one mark one of the following icons:

verd High priority               
verd Medium priority  
verd Low priority
verd Not a priority
verd Don’t know 

To help you prioritise your responses, please do not mark more than 2 green verd
(You can change any response by clicking : desfer )

 

5    Offer support to academic output that favours the simultaneous use of English and Catalan (e.g. if the thesis is written in Catalan, the availability of grants to revise a publishable article from the thesis in English)
Comentaris (1)
6    Promote training activities aimed at Teaching and Research staff for the preparation, writing and communicating of research work in foreign languages        
Comentaris (0)
7    Offer support for the revision of articles in English prior to publication        
Comentaris (2)
8    Offer support for the preparation of reference materials in different languages (vocabularies, specialist multilingual terminology, translation of reference texts, etc.)
Comentaris (0)
Thanks to participate.

Please continue:  6. PARTICIPATION AND COMMUNICATION

 (Estimated time: 1 min.) 

 -> Come back to main page



Comentaris generals fets al fòrum
En general, penso que l'ús de la llengua catalana a la UAB està en ple retrocés, de manera que hauria de ser la llengua prioritària en l'ús de docències i investigacions.
Escrit per Anna Casellas el 15 / 11 / 2007
És evident que si no hi ha una política que contempli fonamentalment: a) que els seneca i erasmus coneguin abans de venir que hi ha ús de docència en català b) que hi hagi un web dinàmic i bo on puguin aprendre català per la xarxa c) que en arribar hi hagi un aprenenatge teòric i aules de conversa i d) que materials, docència, etc. siguin en català ja podem fer enquestes que la realitat és aclaparadora, arribo d'un congrés de València i malgrat els esforços la pinça política institucional-mercat espanyol és abassegadora. Només fent que el català sigui útil -o sigui a docència- respectarem el dret d'alumnes i professors vers la llengua pròpia, si sempre acabem quantificant només per un estudiant que afirma no entendre tot i haver estat escolaritzat a vegades ací, el català el professorat fa la docència en castellà. Els professors haurien de predicar amb l'exemple i usar més en català.
Escrit per Josep M. Figueres el 17 / 11 / 2007


Aquest fòrum ha tingut 944 valoracions [Participa-hi!] [Veure Resultats]