Us demanem que us posicioneu respecte les propostes que us proposem tot seguit, segons el vostre grau d'acord.
INTRODUCCIÓ
La pròpia morfologia i dimensions urbanes fan de Sant Cugat una ciutat amb les condicions idònies per el desplaçament a peu. El PMU, juntament amb el Pla d’accessibilitat, les Directrius Nacionals de Mobilitat i les recomanacions del PdM tenen com a objectiu d’augmentar els desplaçaments a peu. Per tal de millorar les condicions dels vianants i promocionar els desplaçaments a peu, cal dotar la ciutat de d’una xarxa accessible, segura, còmoda i senyalitzada, que permeti l’accés als principals centres generadors de mobilitat.
2.1. Ampliar l'àrea de preferència per a veïns i serveis als carrers limítrofs de la zona actual, a tota l'àrea compresa entre el carrer dels Safareigs, avinguda del Pla del Vinyet, avinguda de la Torre Blanca, passeig de Francesc Macià, passeig de Sant Magí i avinguda de Lluís companys.
Actualment a barris com la Floresta i les Planes ni tan sols es pot caminar pel carrer perquè no hi ha voreres, entenc aquest tipus d'atuacions com un pas successiu a la resolució de problemes molt més bàsics.
De tota l'àrea proposada només el paseig Sant Magí i l¡avinguda LluisCompanys trobo que puguin tenir dèficit en l'area de preferència per veïns. TOTs els altres carrers els trobo més que correctes pel que no afectaria la convivència amb els vehicles (que també són un tema de preferència pels veïns)
abans de tornar a invertir al centres tinguin en comptes la resta de barris, el voltant de l' hospital a sant cugat esta sense esfaltar i ple de cotxes mal aparcats diariament que tambe afecta als veins de can cabassa
Nova mostra de manca de sensibilitat per la cohesió territorial i la segregació urbana, al parlar-se només d´àrees molt restringides del terme municipal
2.2. Millorar l'accessibilitat a la plaça de Lluís Millet des de les parades d'autobús als carrers de Martorell i dels Safareigs, i millorar les condicions de pas sota la via del ferrocarril que connecta amb el passeig de Valldoreix.
Connectar per sota de la via amb un carril bici funcional (no recreatiu) per us diari. Per accedir amb una bicicleta a un cantó o un altre de l'estació de tren, si la connexió es fa per dintre de l'estació és molt farragós i lent (pujar i baixar escales amb la bici a coll).
No entenc si insistiu en que els autobusos i altres vehicles creuein la plaça de Lluís Millet. No se quines parades d'autobús hi ha al carrer Martorell(?)
Hi ha moltes zones a Sant Cugat i als seus barris amb problemes de seguretat per als vianants i d'accessibilitat, i que estan molt pitxor que aquesta zona que es proposa. Com que els recursos no son ilimitats, s'ha de repartir les actuacions en tots els barris i no només al centre.
Tot això està molt bé, però enlloc es parla de la Floresta... Les condicions d'accessibilitat del barri són moltv dolentes, i quan s'han fet obres de pavimentació s'han replicat els errors sense mania...
Igual que en la pregunta anterior, no es té en compte que hi ha barris amb problemes greus en la seguetat dels vianant en els carrers principals. Ara com ara, l'accessibilitat és un mite a la Floresta, entenc que hauria de ser prioritari invertir per resoldre aquesta mena de problemes.
Nova mostra de manca de sensibilitat per la cohesió territorial i la segregació urbana, al parlar-se només d´àrees molt restringides del terme municipal
la zona del pont que passa per sota la via es fa reformar fa poc temps, igual que la plaça de l'estació. tots sabem que les dues obres són molt millorables però hi ha altres zones que necessiten millores, i no són el centre de sant cugat
El mateix es pot dir (mutatis mutandis) de la zona d´estar de la centralitat d´altres barris entre l´estació i àrees d´especial rellevància (ex. equipaments esportius o educatius que vertebren els barris, ex. La Floresta)
El que també es pot i s´ha de dir d´altrs itineraris no totalment practicables a altres llocs del terme municipal (per exemple itinerari Estació/Pont del diari CEIP La Floresta)
fa molta falta. aquest carrer sembla d'un altre món, quan plou és inpracticable i les torres d'electricitat podrien ser fins i tto perilloses. de totes formes, hi ha molts carrers així a la floresta i les planes, que necessitarien tb arreglar-se, i a més que no ho haguessin d'assumir els veins
2.5. Millorar les condicions i fer del tot practicable els itineraris entre Rubí, l'Hosptital General, el sector d'activitats econòmiques Can Sant Joan... i el nucli antic.
Facilitar el paso de peatones y bicicletas desde la zona de Via Augusta hacia Can Sant Joan: actualmente es muy peligroso caminar por las rotondas sobre la a-7, donde no hay acera ni pasos de peatón ni carril bici
Hay dos rotondas por las que es necesario cruzar para acceder a Can Sant Joan, sin paso de cebra, pero que están en la misma AP7. Un paso de cebra no lo creo adecuado, ya hay un problema de tráfico muy importante cada mañana y esto solo lo dificultará. Pasos alternativos?
es missio impossible creuar els vianants pel gran volum de vehicles de l´hospital a can cabassa , es necessari passos elevats i també pas de vianats davant del restaurant can cabassa per accedir a l estacio
2.6. Reduir al màxim l'efecte de barrera que provoca el pas d'algunes infraestructures per la ciutat -viàries i ferroviàries-, millorant-ne la permeabilitat.
És impossible manifestar-se en contra de la qüestió que és planteja, per genèrica. Altra cosa és quines actuacions concretes es portaran a terme i en quines zones, per no concentrar-ho tot en les mateixes zones.
També cal considerar una "barrera" com la que suposa l'accès a las tunels just davant del camí d'accès a l'escola de la Floresta. Es un punt especialment perillós. Me em sembla que s'esmenti la Floresta enlloc...
2.7. Construir un nou pas per creuar la línia de ferrocarril a tocar de l'ETSAV, per enllaçar els barris de Can Gatxet i el Pla de la Pagesa amb el Parc Central.
I sobretot, no pintar un carril bici sobre la zona de vianants; cal un carril bici de veritat (independent dels carrils per vehicles motoritzats i independent de les zones per a vianants)
2.8. Organitzar un nou espai d'enllaç a l'avinguda de Rius i Taulet, per damunt de la línia de ferrocarril, que permeti connectar el Parc Central amb els barris de Sant Domènech i Coll Favà.
2.9. Millorar els camins escolars, augmentant la seva seguretat i garantint la seva continuïtat, amb mesures de moderació del trànsit, senyalització ...
Sería interessant fer-ho extensiu per altres carrers que avui no estan ber jararquitzats. Com a exemple el carrer de La Mina molt més estret que Estapé es considera de xarxa local i soporta un trànsit molt més elevat.
Millorar molt l'accés en bicicleta. Ara mateix el "teòric" carril bici paral·lel a la via de tren entre Sant Cugat i Mirasol, quan plou s'omple de fang i TOTS els nens van per la calçada. Fulles a l'hivern que amaguen pedres? Cal asfaltar en carril bici. Ha de ser funcional, i no recreatiu.
A l'escola de la Floresta és pràcticament impossible arribar-hi a peu. El camí és molt perillos, primer perquè les voreres son molt estretes i plenes d'obstacles, manca de pasos de peatons, o es troben amb mal estat, i al arribar a la rotonda d'accés als túnels de Vallvidrera, no hi ha semàfor.
cal millorar la mobilitat a peu i en bici a l'accés deles escoles, sobretot al centre. els nens anirien sols si fos més segur. per exemple al CEIP Joan Maragall els cotxes pugen molt ràpid pel passeig sant magí. Volem que es vianalitzi i que es millori la seguretat.
No oblideu els accessos a l'Escola de la Floresta, que encara són un perill públic. El camí de Can LLobet, la rotonda de la carretera de Vallvidrera, l'anada des del Pont del Diari...
Cal solucionar i millorar l'accès per a peatons entre el polígon Can Sant Joan y el barri de Volpelleres, doncs és perillòs per portar els nens a l'escola i es milloraria la mobilitat evitant embusos.
La teoria és indubtablement que cal millorar les connexions, però a la pràctica dubto que millorar l'accés per peatons a les rotondes de final d'av.de la Clota amb Can Sat Joan millori la mobilitat. Són rotondes quasi dins l'AP7. No hauria de ser transitable a peu, per perillós i efectes al transit
Seria important no oblidar els accessos a l'escola de la Floresta, actualment no existeix cap camí segur per accedir, és més, anar-hi a peu és directament perillós.
Caldria crear un carril bici per accedir-hi des de Mirasol o Sant Cugat a l'IES Leonardo Da Vinci. Actualment, l’única via d’accés es la carretera de Rubi, molt transitada i perillosa lo qual obliga a utilitzar el cotxe.
En el cas del CEIP La Floresta, no existeix camí escolar ni connexió segura degut al mal estat de voreres i accessos, manca de semàfors i perillositat de la Rotonda d´accés als tunels de Vallvidriera, com ja en té coneixement la Diputació de Barcelona...i el propi Ajuntament
NO OBLIDEM EL ACCÉS DE LÉSCOLA DE LA FLORESTA ES FORMEN EMBUSSOS DEGUT A QUE LA CARRETERA ES MOLT ESTRETA, PERILLOSA PER EL VIANATS SENSE PASOS DE VIANANTS, ES DE DIFICIL ACCÉS.
l'accés a l'escola de la floresta és un perill per tots. a més, el transport públic fins allà és molt deficient i per això és més fàcil anar amb cotxe. Hi ha un sol carril d'entrada sense vorera! i a més l'entrada del túnels! l'entrada a aquesta escola és surrealista i molt perillosa
No es possible caminar amb seguretat per La Floresta. No hi han voreres i quan hi són no son transitables.
L'ajuntament fa voreres intransitables, inaccesibles als vianants
Al Plànol 7.4.1 de jerarquització de la xarxa viària es proposa que el passeig de sant Magí passi a ser de doble sentit. Trobo que s'hauria d'aprofitar l'avinentesa i fer el carrer Estapé, que es mes ample que el de La Mina, el que concentri el trànsit cap a l'estació de FGC de Volpelleres. Mina tindría que ser catalogat de xarxa veinal i no de xarxa local.
Written by Usuari ae7803a1 at 29 / 09 / 2012
Treballo al Poligon Can Sant Joan i visc a Coll Favà al carrer de Carles Riba, si agafo el pont (Amma-St. Cugat) com si anes al C.A.R., podria anar caminant, la veritat es que és una carretera molt transitada, gent que corre, uns altres amb bici.., però es una carretera i com a tal passan cotxes. Quan he anat haig d'anar amb molt de comte perquè no hi ha espai per als vianats i no sé si els cotxes en veuen. A part del C.A.R. hi ha l'Escola Viarò, Asepeyo...Ningú ha pensat a fer un camí perquè es pugui correr, pedalar i caminar sense perill. Tampoc és una carretera tan llarga si es fes un camí desde el pont fins al Car, no crec que suposés un import tant gran de diners. Si us plau tingueu en compte aquesta petició. Gràcies.
Written by Usuari a7f13822 at 07 / 10 / 2012
l'enllaç entre un costat i l'altre de la via de Terassa fins a l'ETSAV és essencial
Written by Usuari 94410c1a at 08 / 10 / 2012
Tot el barri de la Floresta te greus mancances en quan a la seva mobilitat i accessibilitat a peu. En el PMU de Sant Cugat no es fa cap esment d'aquesta problemàtica ni cap proposta de millora. És una greu mancanca.
Written by amayaorio at 09 / 10 / 2012
Tot i que els plànols accessibles a la web son de dificil lectura sembla que els itineraris per a vianants que es marquen al PMU de Sant Cugat, pel que fa al barri de la Floresta, no recullen el que son aquells punts que generen una gran mobilitat, com son tots els serveis públics (centres educatius, CAP, centres cívics, estació FGC, instal·lacions esportives) i les seves vies d'accés natural per als seus usuaris. No es pot fer una previsió de necessitats sense aquestes dades.
Written by amayaorio at 09 / 10 / 2012
Visc a Coll Favà, si agafo el pont (Amma-St. Cugat) quan vaig caminat es impracticable, i no diguem si vaig amb el cotxet del nen, he d’anar esquivant tots el suports metàl•lics de transit. Seria d’agrair que es fes un pas per a vianants suficientment ample per poder passar sense jugar-te el físic.
Written by Usuari 2c466091 at 10 / 10 / 2012
cal fomentar la vianalització al centre, sobretot al voltant escoles, com el CEIP Joan Maragall, per on passen molts cotxes de pujada pel Pg Sant Magí, amb molt risc per als infants. Sovint hi ha ensurts. Volem una mobilitat segura per als nostres fills.
Written by mtomas at 10 / 10 / 2012
Al barri de la floresta no existeixen les condicions necessàries per anar a peu: manca de voreres, voreres estretes, voreres brutes... Així mateix no existeixen camins segurs per anar a cap dels equipaments del barri i molt menys cap a l'escola: rotonda d'entrada molt perillosa, manca de desacceleradors en el camí d'arribada de l'escola,....
Written by Marife at 10 / 10 / 2012
Tot i que el PMU diu que vol prioritzar vianants i bicicletes, les propostes concretes que es formulen en aquest qüestionari van, majoritariament dirigides a afavorir la circulació en vehicle a motor, especialment al centre on és menys necessari. Estem repensant la ciutat per als cotxes o per a les persones?
Written by Usuari 4f1aa52a at 11 / 10 / 2012
La informació penjada al web és insuficient.
Written by Usuari 4f1aa52a at 11 / 10 / 2012
No s'aprecia cap actuación concreta a la rotonda d'accés als Túnels de Vallvidrera. La rotonda és molt perillosa tant pels vianants que volen creuar-al com per als vehicles, ja que no te com a finalitat reduir la velocitar i redirigir el tràfic, sino permetre un accés ràpid als Túnels, fet que confón als usuaris i provoca situacions perillosas i accidents.
Written by Usuari 8ad50e1c at 15 / 10 / 2012
De la introducció feta s´extreu que "Per tal de millorar les condicions dels vianants i promocionar els desplaçaments a peu, cal dotar la ciutat de d’una xarxa accessible, segura, còmoda i senyalitzada, que permeti l’accés als principals centres generadors de mobilitat".
Doncs bé, la situació del CEIP La Floresta és escandalosa: amb 400 alumnes i en funcionament des de 1979, l´accés és difícil degut a la manca de connexió segura amb les centralitats del barri (estació de ferrocarril, etc), l´existència d´una rotonda perllossíssima sense semàfors ni passos zebres adients de connexio ràpida amb els tunnels de Vallvidriera, un accés en forma de coll d´ampolla al camí de can pagan (que coneix l´Ajuntament, qui disposa d´un informa de l´AMPA des de fa més d´un any suggerint i afirmant la possibilitat d´una expropiació urgent per l´ampliació del perillós accés), així com voreres insuficients,manca d´itineraris en bicicleta, etc...
Esperem que el pla de mobilitat afronti aquesta realitat abans que hi hagi una desgràcia a solucionar llavors per hospitals i jutjats...
Written by Usuari 0c94147a at 15 / 10 / 2012
Per prioritzar es podria prendre les diferents centralitats i anar estenent les millores.
Written by Usuari 131b8e33 at 16 / 10 / 2012
Al carrer Buscarons i en general a total La Floresta Alta tocant L´Arrabassada de La Floresta, No hi han voreres i tens que caminar per la calçada amb tot el trafic de cotxes que ni han per aquest carrer a fi de poder arribar a l´estacio del la Floresta (30 minuts) o al Ceip la Floresta.
Written by Usuari 22adb03b at 20 / 10 / 2012
Canvi d'ubicació de la parada de taxis del carrer Andana al carrer safareigs, dignificar la parada amb marquesina, panell informatiu i seients pels usuaris. Fer accessible la plaça de Lluís Millet amb el carrer Safareigs i Villà per a persones amb mobilitat reduïda.