CiU vol definir un pla d’inversions 2008-2014 per a Catalunya, que inclogui el conjunt d’inversions que haurà de finançar l’Estat en aquest període, per a donar compliment a la disposició addicional tercera de l’Estatut (de moment, passats dos anys l’Estat ha deixat fora del pressupost 1.500 milions d’euros). El pla ha de contenir un pla de xoc per actuacions immediates.
L’objectiu de la política d’infraestructures ha de ser millorar la mobilitat i reduir la congestió. Això exigeix una aposta clara pel transport públic i pel foment de la intermodalitat en el transport de mercaderies.
Aplicarem un nou model de gestió aeroportuària: les institucions catalanes han de tenir un paper determinant i una participació majoritària en l’aeroport de Barcelona. La resta d’aeroports han d’ésser competència de la Generalitat.
Per posar fi a l’etapa de caos i de servei pèssim, cal fer efectiu el traspàs de Rodalies i de Regionals a la Generalitat, de serveis i de xarxa, amb les dotacions necessàries per modernitzar les línies i garantir la seguretat i l’eficiència de funcionament.
Cal fomentar el transport de mercaderies amb ferrocarril, habilitant una xarxa específica per als trens de mercaderies i liberalitzar el mercat, tal com estableix la Comissió Europea.
CiU creu que és imprescindible revisar el traçat del TAV per Barcelona i construir urgentment la via d’amplada internacional per al Vallès amb l’estació corresponent.
La prioritat en matèria viària ha d’ésser l’eliminació de les congestions que es produeixen en el corredor del Mediterrani i a l’entrada de les grans ciutats. S’ha d’accelerar la construcció del quart cinturó i el desdoblament de la N-340, la N-240, la N-230 i la N-II. També cal actuar en l’Eix Pirinenc i en l’accés a Andorra.
En matèria de peatges, cal eliminar les barreres troncals i crear un fons perquè els desplaçaments intracomarcals per autopista siguin gratuïts a tot Catalunya.
La competitivitat de l’economia catalana fa imprescindible dotar d’un • règim especial els ports de Barcelona i de Tarragona perquè tinguin total autonomia tarifària.
Reestructurar l’empresa pública Correus i Telègrafs perquè tingui una visió més empresarial que permeti millorar-ne l’eficiència i la qualitat del servei que presta a totes les poblacions catalanes, amb especial atenció a garantir el servei al món rural.
Clica sobre cada apartat per valorar i comentar totes les propostes:
General comments
There are no comments.
This forum has been assessed 13 times [Participate] [View the results for this forum]