El procés d'ampliació de l'Escola de Fonollosa s'està coordinant per una Comissió participativa liderada per l'ajuntament de Fonollosa, formada pels altres dos ajuntaments de la zona (Aguilar de Segarra i Rajadell), l'Escola i l'AMPA i té per objectiu establir les bases sobre les quals es projectarà aquesta ampliació i que han de servir per escollir l'equip redactor del projecte i l'empresa constructora, així com fer el seguiment i acompanyament de l'obra i la compaginació de l'activitat docent durant tot el procés.
En el marc d'aquest procés, obrim aquest espai participatiu on-line a totes les famílies de l'Escola de Fonollosa per recollir les valoracions i propostes de millora, sent conscients que el marge de maniobra està determinat pel Programa Funcional que ha de seguir els estàndards requerits pel Departament d'Ensenyament i el pressupost (1,8M€, import amb IVA inclòs).
Com participar?
1. Per participar cal anotar el nom i cognoms i el mail previ a participar. De forma opcional també es pot craer un nou usuari.
2. En aquesta consulta on-line podeu indicar el grau d'acord sobre cadascun dels 8 ítems presentats per mitjà de la següent escala de colors:
Molt d'acord Bastant d'acord A mitges Poc d'acord Gens d'acord Ns/Nc.
3. Per tal de prioritzar el vostre grau d'acord, es pot seleccionar un màxim de 4 verds (Molt d'acord) en relació als 8 ítems, per la qual cosa, cal que ho tingueu en compte a l'hora de seleccionar els ítems.
4. Per argumentar les vostres valoracions de colors, podeu escriure comentaris i aportacions per a cada ítem, així com comentar les valoracions i propostes d’altres persones participants.
5. Podeu modificar la valoració fent clic a i canviar el color de la valoració. Els comentaris/aportacions no es poden modificar.
6. Podeu veure els resultats en temps real a l'apartat Opcions - Resultats (quadre blanc de la part superior dreta)
7. Al final, en el requadre de comentaris generals, podeu afegir suggeriments i altres qüestions que no quedin reflectides en el fòrum i que considereu importants.
Es pot participar fins el diumenge 14 de març.
Per qualsevol dubte tècnic, poseu-vos en contacte amb: participa@dracs.cat
1. AMPLIACIÓ DEL SOLAR DE L’ESCOLA
La proposta de remodelació de l’escola podria contemplar l’ampliació del propi recinte escolar (passant dels 5.400m2 actuals als 7.950m2); aquesta possibilitat, tot i que suposa destinar una part de la inversió a la consolidació d’aquesta nova part de recinte facilitaria el procés de construcció de l’ampliació.
>>>Enllaç: Imatges de la zona d'ampliació de l'Escola
2. ESTAT ACTUAL DELS EDIFICIS DE L'ESCOLA
El mal estat d’alguns edificis de l’escola (habitatges més antics) fan que s’hagin d’enderrocar, així com s’han de desmuntar els mòduls existents.
Pel que fa a l’edifici Nasdejutge es podria plantejar el seu manteniment i/o la seva integració a la nova edificació per tal de no haver d’enderrocar uns m2 que s’haurien de tornar a construir i d’aquesta manera s’optimitzaria el cost de construcció, però no permetria tenir un nou accés al recinte a través de la pista esportiva i aprofitant la zona d'arbrat, tal i com es planteja en l'ítem número 5.
3.ORGANITZACIÓ DELS EDIFICIS
Actualment l’Escola està formada per un conjunt d’edificis separats que es situen de manera dispersa pel terreny de l’escola; aquesta organització genera un conjunt de patis i espais exteriors que permeten diverses activitats exteriors. A la vegada cada espai disposa de les seves façanes i de la seva pròpia relació amb l’exterior. Per tant, es planteja que amb l’ampliació de l’escola s’haurien de mantenir aquests criteris (edificis separats de manera dispersa amb els seus espais exteriors).
Exemple d'edificis separats de manera dispersa amb els seus espais: (2 exemples):
>>>Enllaç: Imatges de la proposta i exemple de la organització dels edificis (dispersos i compactes)
4. ADAPTACIÓ TOPOGRÀFICA
Es planteja l'ampliació adaptada a la topografia existent -integrada a les pendents i terreny actual- com una mesura més viable en volumetries similars a les existents actualment al recinte de l’escola sense haver de recórrer a grans edificis de tres o més plantes. A més, aquesta proposta permet reduir l’impacte econòmic global.
>>>Enllaç: Imatges de la zona a on caldria l'adaptació topogràfica
5. ACCESSOS AL RECINTE ESCOLAR
Analitzant la situació actual del solar de l’escola i l’evolució urbanística futura de la zona on s’ubica, la proposta d’ampliació de l’escola pot explorar la possibilitat de dotar d’un nou accés al recinte escolar a través de la pista esportiva, a més de mantenir l’accés habitual existent.
>>>Enllaç: Imatge dels accessos a l'Escola (la fletxa en vermell indica l'actual i en verd la nova proposta)
6. VEGETACIÓ EXISTENT
En el recinte escolar actual hi ha un seguit de vegetació que, segons va exposar l’Equip Docent, té unes singularitats específiques. Per tant, en la mesura del possible, es proposa prioritzar el manteniment de l'arbrat existent.
>>>Enllaç: Imatges de la zona d'arbrat a mantenir
7. SISTEMES DE CONSTRUCCIÓ DELS EDIFICIS
Els sistemes de construcció basats en sistemes industrializats permetrien una execució més ràpida i una possible millora del procés de control d’execució i de l’eficiència energètica, qualitats que els sistemes constructius tradicionals no tenen.
Construcció industrialitzada: (exemple)
8. EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
Prioritzar sistemes constructius i de condicionament interior (instal·lacions) que millorin l'eficiència i disminueixin l’impacte en consum de CO2 durant el propi procés constructiu i durant el futur ús de l’equipament.
General comments