Us demanem que us posicioneu respecte les propostes que us proposem tot seguit, segons el vostre grau d'acord.
INTRODUCCIÓ
La bicicleta és un dels mitjans de transport que a l’actualitat està infrautilitzat a molts del municipis catalans. A moltes ciutats europees un 25% dels desplaçaments interns es fan en aquest mitjà de transport, a Sant Cugat del Vallès els desplaçaments amb bicicleta representen el 0,9%. No obstant, per les seves característiques i les actuacions realitzades, Sant Cugat del Vallès es configura com una ciutat amb un gran potencial ciclista.
Actualment Sant Cugat disposa de prop de 40 km de malla discontínua de carril-bici. Per tal d’assolir l’escenari objectiu, cal augmentar els desplaçaments amb bicicleta i d’aquesta forma reduir la contaminació, guanyant en salut i qualitat de vida dels ciutadans. El Pla proposa ampliar la xarxa de vies ciclistes i els aparcaments, per tal d’augmentar els desplaçaments en bicicleta.
3.1. Construir 15 km nous d'itineraris compartits per a bicicletes, relligant Les Planes, La Floresta, Valldoreix, l'Hospital General, Rubí, Cerdanyola i Sant Cugat.
Molt necessari, però no només per unir aquestes zones. La xarxa de carrils bici del nucli de Sant Cugat és insuficient si es vol promoure l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià.
La idea "generica" per la seva formulació sembla itneressant, però s'ah de veure quins itineraris es volen fomentar. Ha de servir per al seu us diari, no només per a passejar-se el cap de setmana en familia.
Totalment d'acord. Per aconseguir que la bicicleta sigui una alternativa real al cotxe per al desplaçaments curts ha de ser útil en el dia a dia: comprar, anar a l'estació, anar a buscar la canalla a l'escola,...
3.2. Construir 38 km de carril per a bicicletes segregat, connectant Valldoreix, Mira-sol, Turó de Can Mates, Rubí, Can Sant Joan i l'àmbit del torrent de Can Fatjó amb el nucli antic.
Es deixa al marge el barri de la Floresta i en desconeixo el motiu. Actualment l'us de la bicicleta al barri és perillós, i no tenim cap carril segregat en tot el barri.
La connexio de Can Sant Joan amb bicicleta per l'av. de l'Alcalde Barrils la veig possible, per Av. de la Clota molt difícil. No és només demanar carril bici i posar-lo, pensem en totes les afeccions que té l'itinerari.
3.3. Millorar la permeabilitat de l'AP7 amb vuit noves connexions per a bicicletes i vianants, formant una xarxa contínua que enllaci els sectors d'activitat econòmica situats al nord de l'autopista amb el nucli antic.
Crec que és fonamental poder accedir a les escoles i Instituts en bici amb total seguretat.
Al consell escolar municipal es va orimetre i crear una comissió i no s'ha fet res
No he pogut accedir als plànols. Tampoc entenc perqè es prioritari que s'enllacin els sectors d'activitat econòmica i es deixi al marge els centres escolars i instituts de la ciutat.
No se deben dejar al margen los centros escolares de la ciudad, pero tampoco los cuatro que hay junto a RTVE, de ahí las numerosas peticiones en este sentido
3.4. Millorar la permeabilitat de la línia de ferrocarril per a itineraris en bicicleta, recosint els barris del Pla de la Pagesa, Parc Central, Sant Domènech i Coll Favà.
Insistir als FGC de que els vagons on van les bicicletes ja manca molt d'espai. S'ha d'ampliar. No es la vostre competència però potser podeu insistir oficialment. :-)
De nou, manca de sensibilitat per la cohesió territorial al no esmentar altres àrees ben necessitades d´itineraris en bicicleta per a complir els objeticus expressats en el mateix Pla
A ciertas horas viajar en tren con la bicicleta es incompatible con los viajeros. 1,2 ó 3 bicis se podrían llevar, pero, ¿os imagináis llevar 10, 15 o 20 bicis?.¿Y un bicing en Sant Cugat como el que hay en Barcelona?.La idea sería usar el Bicing de SC, montar en tren y luego el Bicing de BCN.
3.5. Incrementar l'oferta d'aparcament en superfície a les estacions de ferrocarril i als centres generadors de desplaçaments, i estudiar la possible ampliació dels nous punts de Bicibox a altres punts estratègics de la ciutat.
El BiciBox penso que no funcionarà, tal com a passat en altres municipis. Potser podríem des de la policia municipal, buscar i sancionar als lladres de bicicletes. No sols les bicis cares, sinó les econòmiques. TOTES són un vehicle i tenen la mateixa importància.
Sóc escèptic respecte el Bicibox, el que cal són punts d'aparcament suficients (considero que actualment n'hi ha prous) i sobretot infrastructura viària, fonamentalment carrils segregats.
D'acord. Caldria pensar com millorar els aparcaments actuals a prop de les estacions. En el cas de l'estació de les Planes caldria pensar en ampliar l'oferta i millorar l'actual. L'estat de les àrees d'aparcament es troben en molt mal estat.
El bicibox no crec que funcioni. Actualment allà on s'ha instaurat només és un trasto on ningú aparca la bicicleta (suficients aparcaments, no se'n refien de que els robin la bicicleta pq molts n'apareixen oberts a la força..)
està molt bé pensar en els aparcaments al costat de les estacions (les planes, la floresta.. ja que molts veins han d'anar en cotxe a l'estació perquè vieuen lluny). Però que siguin gratuits
Al barri de la Floresta hi ha uns nuclis que generen molt moviment de vehicles i persones, i que s'ha de garantir la seva conexxió per bicicleta, incloent-los en els plànols de la xarxa de bicicletes, i son l'escola CEIP LA FLORESTA, el centre civic i CAP, el Casino, l'estacio, i la Plaça del Centre.
Written by amayaorio at 09 / 10 / 2012
és important tenir en compte les deficiències en el barri de la Floresta
Written by Marife at 10 / 10 / 2012
La informació penjada al web és insuficient.
Written by Usuari 4f1aa52a at 11 / 10 / 2012
Los carriles bici en St. Cugat no están interconectados
Written by Usuari c5781be2 at 15 / 10 / 2012
Els carrils bici actuals són més per passejar que per utilitzar la bicicleta com un mitjà de transport
Written by Usuari eac060a3 at 16 / 10 / 2012
Els aparcaments s'han d'incrementar per tot el poble i especialment en la zona centre on s'apleguen els comerços.
El bicibox no l'he provat i no ho faré fins que hi hagi prou places a l'estació que em garanteixi trobar-ne una de buida per deixar la meva bici.
Written by Usuari 743dd229 at 19 / 10 / 2012
Tor el que sigui millora benvingut sigui però el que es planteja em sembla insuficient perquè no es pensa com una alternativa al cotxe és a dir fer tot utilitzant la bici com a mitjà de transport.
Written by Usuari 743dd229 at 19 / 10 / 2012
Tor el que sigui millora benvingut sigui però el que es planteja em sembla insuficient perquè no es pensa com una alternativa al cotxe és a dir fer tot utilitzant la bici com a mitjà de transport.
Written by Usuari 743dd229 at 19 / 10 / 2012
Demano que estingui en compte l'ús de la bicicleta al Parc de Collserola. Com a usuària trobo a faltar actuacions destinades a facilitar la convivència pacífica entre bicicletes i senderistes/corredors/passejadors. Hi ha alguns elements incívics o simples desconeixedors dels seus drets que creuen que elcamí és seu. Una acció pot ser distribuir samarretes als corredors amb el lema Respectem, distribuir fulletons a les entrades del Parc, implicar les penyes ciclistes, ...
Written by Usuari 743dd229 at 19 / 10 / 2012
Seria interesant construir un carril Bici de Sant Cugat al Tibidabo per la Carretera de L´Arrabassada, es una carretera amb molt de transit i molt perillosa per qualsevol veí del barris que la envolten i desplaçarse al nucli urbá de Sant Cugat.
Written by Usuari 22adb03b at 20 / 10 / 2012
Que tinguin coherència i continuïtat, fer accessible i segur la connectivitat la ciutat amb el centre comercial de sant Cugat per a bicicletes. Crear una normativa que impliqui més respecte amb la zona de vianants de tal manera que puguin coexistir.