Us demanem que us posicioneu respecte les propostes que us proposem tot seguit, segons el vostre grau d'acord.
INTRODUCCIÓ
El foment i promoció del transport públic és un requeriment indispensable per tal d’assolir els objectius fixats pel Pla de Mobilitat, d’una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient. Per tal que així sigui, s’ha d’augmentar l’atractiu del transport públic. El Pla proposa la reestructuració de la xarxa de transport públic actual, augmentant la seva optimització i la freqüència de pas i, alhora, millorar la qualitat per als passatgers en relació a la informació i a les instal·lacions de les parades.
1.1. Redissenyar la xarxa d'autobusos urbans amb recorreguts ortogonals, reservant alguns dels carrers cèntrics del nucli per a la circulació del transport públic i el trànsit veïnals.
Si, te sentit,pero jo proposaria un autobus per anar a estació dels FGC. o arreclar el cami que seria molt fàcil,ja que la Carr. Roquetes esta molt be. i aquesta estació no hi pot anar ningù si no esta motoritçat,
incloure conexions entre mira-sol, valldoreix i la floresta i no nomes des de sant a cugat com a centre als altres punts
es impossible anar de mirasol a valldoreix amb bus, ni de valldoreix EMD A mira-sol HGC
La proposta, com altres, mostra poca sensibilitat per la cohesió territorial del muncipi, al concentrar-se en el nucli urbà i no analitzar les necessitats de tots els barris del terme municipal
S hauria de reduir la frecuencia d pas de les linies direcció a l estació com la línea 1, q son les q mes passatgers carrega! Y conectar millor la xarxa amb els barris; 1h 30min Per anar a les Planes! Es increíble!
Crec que és molt important la connexió del altres barris amb el centre. D'aquesta manera tots els habitants de Sant Cugat estarien més integrats dintre de la seva pròpia ciutat.
estaria molt bé si els diferents barris estiguessin comunicats entre sí per bus. Anar de mira-sol a la floresta són 5 minuts en cotxe i 30 minuts o més en trasport públic, depenent on visquis
penso que tenint com tenim una "columna vertebral" com és els FGC no te massa sentit que els autobusos facin itineraris tant llargs, haurien de fer itineraris més curts i estar coordinats amb les arribades dels trens com a transport complementari,sobretot pensant amb els districtes i Valldoreix
Després de ,es de 30 anys, l'any passat va arribar l'autobus a l'escola de la Floresta (sembla una noticia de fa 50 anys), ara faltaria que tingués una mica de frequancia, si baixes del bus per portar els nens/es a clase has de tornar a peu. Només pasa un bus pel matí i un per la tarda
El servei de bus respon a les franges horàries punta de mati i tarda coma a servei llençadora a les estacions de FGC i la resta del dia com a transport per a pensionistes i personal de la llar. Cal uniformitzar el servei fent recorreguts més curts, linials,i buscant connexions amb ferrocarril.
1.2. En una primera fase, ajustar i optimitzar els recorreguts de les línies urbanes d'autobusos L1, L2, L3, L4, L7 i VDX3, i instar l'ajust de les línies interurbanes B7, B8, A4 i A6.
Al barri de la Floresta s'hauria de millorar l'actual connexió de l'escola per autobús. Només n'hi ha dos al dia, un per l'entrada a l'escola pel matí i l'altra a la sortida a darrera hora, el que obliga a recollir els nens en cotxe al migdia i tampoc permet la seva connexió fora d'horari escola
És un bon criteri ajustar els serveis a les necessitats. L'eunciat sona bé, però caldria saber en què es concretraia, especialment en els barris com ara la Floresta.
Es interessant optimitzar els serveis de bus, sempre que s'adaptin a les necessitats, no sé com es fa aquesta detecció en barris com la Floresta o les Planes.
Cal tenir en compte també les necessitats específiques cobertes pel transport públic, com ara el bus de connexió amb el CEIP La Floresta. En tot cas, ni aquest ni la resta de linees connecten el barri de Les Planes, lloc de procedència de nombrosos estudiants, amb l´equipament educatiu esmentat
Cal millorar les conexions dels barris de les Planes y de la Floresta.Cal tenir en compte també les necessitats específiques cobertes pel transport públic, com ara el bus de connexió amb el CEIP La Floresta. En tot cas, ni aquest ni la resta de linees connecten el barri de Les Planes, lloc de procedència de nombrosos estudiants, amb l´equipament educatiu esmentat
Els autobusos que fan els recorreguts entre els districtes i el centre, deurien passar mes sovint. Crec que actualment passen cada hora i mitja i això limita molt el desplaçament de les persones grans o que no condueixin i no facilita que no agafis el cotxe.
Els veins del barri Can Magi Roquetes estem molt perjudicats per retallades de servei con l'eliminació de la línia 6. Necessitem un bus que ens comunique amb FFCC, Renfe i CAP Can Mates.
1.3. Millorar la competitivitat de la xarxa d'autobusos respecte del vehicle privat i adaptar la xarxa a les necessitats del transport públic: requereix convertir a doble alguns trams de la Rambla de Ribatallada, carrer de Francesc Moragas, avinguda de Rius i Taulet, avinguda de Lluís Companys ...
Només es planteja convertir a doble trams del centre del poble. Els barris més allunyats necessiten especialment la millora de la xarxa d'autobusos, ja que els desplaçaments a peu son menys viables i això no és el que es planteja.
Se necesita ampliar el recorrido de autobuses para aquellos que vivimos en los barrios más alejados,en particular una línea que pasase por Volpelleres hasta los colegios cercanos a RTVE, donde se forma un enorme colapso a diario. La L7 no tiene suficiente frecuencia y además deja lejos de los coles
Crec que l'aposta per fer més competitiva la xarxa de busos enfront el vehicle propi on pren més sentit és especialment els zones com la Floresta, on en certa manera es pot dir que està tot per fer ja que el transport privat és majoritari i l'oferta de bus és molt reduïda.
Potser per millorar la mobilitat i interacció entre bus-cotxe en carrers com ara Lluís Companys caldria fer efectiva la prohibició d'estacionar en doble fila. En aquest cas la DGT ho prohibeix, però sembla ser que les autoritats de Sant Cugat ho permeten.
Es nessessari, des de fa molt de temps, prohibir l aparcament a la vocera dretana del carrer Ribatallada i convertir-lo en vorera exclusiva per a vianants. Els cotxes invaeixen la circulació!
el que realment faria que no es fes servir tant el cotxe seria que hi hagués bones connexions de trasport públic. Depenent del barri trigues 5 minuts en cotxe però més de 30 minuts en trasport públic, per exemple per anar a comprar!
Algunas calles deberían cambiar de sentido. Por ejemplo, accediendo por la Av. de Cerdanyola casi todas las calles son de salida y sólo 2 de acceso y al final.
1.4. Transformar els conjunt dels espais públics de l'entorn de l'estació de Sant Cugat en un centre intermodal accessible, connectat i segur: ampliació de voreres, millora de l'accessibilitat, senyalització ...
Aparentment l'entorn estació FGC sembla bé com està. En canvi, el pas dels autobusos per la plaça Lluís Millet sembla demencial i no en parla la pregunta 1.4
Segurament hi ha bones raons per fer-ho, però n'hi ha més per prioritzar altres zones del poble on les inversions encaminades a millorar la mobilitat són pràcticament nul·les. Val a dir que hi ha zones del centre que han estat reformades reiteradament.
Qualsevol millora és positiva, tot i considero que hauria de ser prioritari fer inversions en aquells barris on la mobilitat és més difícil, com ara la Floresta.
En tot cas hauria d'aplicar-se a TOTES les estacions del municipi però ara per ara i en base a com estan potser no requereix d'una actuació prioritària.
De nou, la manca de sensibilitat envers la necessària cohesió territorial menysté l´existència de diverses estacions en diversos barris del terme municipal...així, per exemple, en el cas de l´estació de La Floresta, tot els que s´esmenta és especialment necessari per la seguretat de les persones
l'estació de sant cugat es va reformar fa pocs anys. tot i que és millorable el que es va fer, hi ha altres estacions que no s'han tocat des de fa temps
Segurament hi ha bones raons per fer-ho, però n'hi ha més per prioritzar altres zones del poble on les inversions encaminades a millorar la mobilitat són pràcticament nul·les. Val a dir que hi ha zones del centre que han estat reformades reiteradament.
Probablement és més eficaç millorant freqüencia i recorregut del bus en els barris més allunyats del centre, on la alternativa només és l'us del cotxe particular.
Todo lo que sea mejorar se agradece, pero a mí la calidad del aire en Sant Cugat ya me parece muy buena, salvo en algunas alcantarillas de las que sale un tufo ..
1.6. Ampliar el nombre de parades d'autobús amb marquesines, amb informació relativa a la xarxa i els horaris, especialment en les parades amb més pujades.
Tan important és fer obres de millora com mantenir el que ja tenim. El manteniment tant de les marquesines com dels panells informatius és molt millorable.
Em semblaria més urgent el redisseny de les línies per garantir el desplaçament entre els diversos barris i cap i des del centre i la freqüència d'acord amb els usos.
millorar les marquesines està bé, però el tema del panells lluminosos per saber quan passarà el bus em sembla una despesa innecessària i cara. Hi ha coses més importants
millorar les marquesines està bé, però el tema del panells lluminosos per saber quan passarà el bus em sembla una despesa innecessària i cara. Hi ha coses més importants
Creo que, a parte de poner las horas de salida del inicio o final de recorrido, debería poner una hora aproximada de paso por cada marquesina. Y cumplirlo al máximo.
hay que racionalizar los horarios un autobus vacio no debe circular hay que adaptar los horarios a la cantidad de jenta que lo puede utilizar a ciertas horas
Caldría una freqüencia de pas mès curta (en contes de 30 minuts, 15).
Written by Usuari a35ca1c0 at 05 / 10 / 2012
Caldría una freqüencia de pas mès curta (en contes de 30 minuts, 15).
Written by Usuari a35ca1c0 at 05 / 10 / 2012
Frecuencia el mes important i, recorreguts mes llógics que els actuals.
Written by Usuari d27a27c9 at 05 / 10 / 2012
Visc a Coll Favà i agafo el tren per anar a treballar, creu-ho per Francesc Macía a l'alçada del Monestir i passo per devant de la parada de la L3 (la que va a l'Escola Pinar), sempre veig a una persona que conec com puja. Quan arribo caminant a l'estació, veig passar el mateix bus amb la persona dintre, potser caldria plantejar-se com a Barcelona, un bus expres que fes un recorregut més directe, perquè si trigues el mateix caminant que amb bus perquè agafar-lo.
Written by Usuari a7f13822 at 07 / 10 / 2012
Cal autobusos en la línia que s'ha fet a BCN - de punt a punt. Evitant modificar els altres que ja fan la seva tasca.
Written by Usuari 94410c1a at 08 / 10 / 2012
M'agradaria que es replantejessin els horaris de la L3. Aquesta línia donaria servei a molts usuaris (alumnes de l'escola El Pinar) que no poden agafar aquesta línia ja que l'horari de pas tant d'arribada al matí com de sortida a l'escola és inviable. L'autobus arriba al matí a les 8h. quan les hores d'entrada a l'escola de la totalitat de l'alumnat és a les 9h. D'altra banda, a la sortida d'escola, actualment hauria de passar a les 17:08h. (la majoria dels dies ho fa abans d'aquesta hora) pel que els nens que el volen agafar ja no tenen cap opció i han de baixar caminant o cridar els seus pares perquè vagin a buscar-los. Com a mare de l'escola agraïria s'estudiés la possibilitat que a les hores de sortida aquest autobus passés aproximadament cap a les 17:15h. (ja que l'hora de sortida de l'alumnat és a les 17:05h.) on més de 30 alumnes podrien utilitzar el transport públic enlloc del privat. I és fes una nova proposta de l'hora d'entrada al matí (entre les 8:30-8:45h). Ajudarieu a molts pares i mares de l'escola i es milloraria la mobilitat urbana fomentant el transport públic.
Written by Usuari 22395727 at 08 / 10 / 2012
El recorregut del bus L4, per a les persones que van o tornen de l'escola de La Floresta no s'ajusta a les necessitats del barri, ni en quan a freqüència (només entrada i sortida de l'escola, no migdia ni resta del dia), ni en quan a recorregut. Es proposa que vagi en els dos sentits en horari d'entrada i sortida de l'escola. Tampoc hi ha connexió directa amb el barri de Les Planes, que te com a referent també l'escola de La Floresta.
Written by amayaorio at 09 / 10 / 2012
Caldria que el barri de les Planes estigués connectat amb l'Escola de la Floresta
Written by Marife at 10 / 10 / 2012
Cal mes frecuencia en contes de 30, que fos cada 15 minuts.
Written by Usuari c51a8f44 at 10 / 10 / 2012
Els plànols accessibles a la web no son fàcilment visibles i les propostes son molt genèriques. En tot cas, tot i el redactat dels documents del PMU exposats a la web, sembla que les propostes concretes que es fan al qüestionari estan dirigides a millorar el servei al centre del poble, que és no menys falta fa. I els barris perifèrics? I on està els estudis prèvis per veure on es genera més mobilitat i d'on ve aquesta? Tota la informació penjada a la web és insuficient.
Written by Usuari 4f1aa52a at 11 / 10 / 2012
El horario de la escuela La Floresta ha sido modificado de 8:30 a 8:45 y la salida de 16hs a 16:15 pero no se ha modificado el del autobus del barrio L4 q llega a las 8:25 y retirandose a las 8:33 con lo cual nos quedamos fuera en la calle y sin poder hacer uso de el para retornar tanto a los ferrocarriles como de vuelta a casa lo cual lo hacemos a pie y vigilando con estradas y salidas de vehiculos particulares y autocares lo cual a diario es una odisea
Written by Usuari 1a3191ff at 11 / 10 / 2012
Sant Cugat esta format per un nucleó central i diferents urbanitzacions aixo es molt difícil de ajuntar utilitzant no mes el transport public per tant no es pot retallar l'us del automòbil per que al final la gent no anirà al centre.
Written by Usuari a76cf9b3 at 14 / 10 / 2012
M'agradaria que el bus nit que va de Barcelona a Sant Cugat tingués una parada a Volpelleres. I el bus A4 també.
Written by Usuari 0c0eff67 at 16 / 10 / 2012
Seria bo que s'estudiessin les freqüències de pas d'autobusos com L3. El temps entre un autobus i un altre és de 1:30h. Com s'ha d'utilitzar la xarxa de transport urbà amb aquests temps de pas.
Written by Usuari a6566d74 at 17 / 10 / 2012
El centre comercial esta mal conectat amb el centre urba. Des de les 17.50h (L9) fins a les 19.25h (L7) nomes un autobús urba (L9) va al centre comercial! No creieu q es una mica insuficient coneixent la nombrosa demanda q te el centre comercial!
Written by Usuari 8d41a184 at 17 / 10 / 2012
falta conexions centre - centre comercial /poligon sant joan. molta gent treballa al polígon hi ha d'anar amb el cotxe si o si... Un bus nocturn directe bcn-sant cugat x quan no hi ha ferrocarril.
Written by Usuari 5982dba6 at 18 / 10 / 2012
Necesitamos con urgencia que Les Planes quede conectada con el colegio La Floresta, bien haciendo coincidir L5 (bus barri Les Planes)con la L4 (bus barri La Floresta)o cambiando horarios y paradas del la línea 3, con conexión directa con el colegio. Son muchos los niños que se han quedado fuera de Transport Escolar, por no poder pagarlo.
Written by Usuari c3124824 at 19 / 10 / 2012
Creo que la línea B7 hace una vuelta en torno a la estación de FGC de Sant Cugat un poco rara en la que pierde un montón de tiempo.
Written by Usuari bb1f8df6 at 19 / 10 / 2012
En el pla director de mobilitat i seguretat no està contemplat la manca de voreres accessibles en la majoria de carrers del districte de La Floresta i de les Planes.
Les darreres actuacions de l'Ajuntament en carrers com carrer Diputació, avinguda Pere Planes, no han respectat la legislació vigent en materia de mobilitat i accessibilitat.
Fa una any que es va produir un accident a l'av Verge de Montserrat, bolcat autobus L4, degut a la manca de voreres i l'Ajuntament no ha près cap mesura preventiva per evitar la repetició de l'accident.
Written by Usuari d0e5c383 at 22 / 10 / 2012
En el pla director de mobilitat i seguretat no està contemplat la manca de voreres accessibles en la majoria de carrers del districte de La Floresta i de les Planes.
Les darreres actuacions de l'Ajuntament en carrers com carrer Diputació, avinguda Pere Planes, no han respectat la legislació vigent en materia de mobilitat i accessibilitat.
Fa una any que es va produir un accident a l'av Verge de Montserrat, bolcat autobus L4, degut a la manca de voreres i l'Ajuntament no ha près cap mesura preventiva per evitar la repetició de l'accident.
Written by Usuari d0e5c383 at 22 / 10 / 2012
La freqüencia de pas es molt baixa i els panels informatius estan molts dies sense funcionar. El del Pont del diari no funciona des de l'estiu. El de l'estació de la Floresta des de fa mes de dues setmanes. El sostre de la parada situada a av Verge Montserrat cruïlla amb ctra de Vallvidrera esta força deteriorat.
Written by Usuari 84ed8281 at 22 / 10 / 2012
Caldria redissenyar les linies d'autobus, la seva utilitat i un recorrgut d'anada i tornada, no donar voltes concèntriques. No es tracta d'un bus turístic.